Uppdatera Firmware på modem i Vista, hur?|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Uppdatera Firmware på modem i Vista, hur?
Vurt
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 188
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 21, 2008 - 1:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Har ett Zyxel ADSLmodem som jag skulle vilja uppdatera, men det verkar stört omöjligt att nå dess konfiguration från Vista.

Jag har provat 192.168.0.1 / 192.168.1.1. Det senare IP't fungerar f.ö perfekt för att nå min trådlösa Router när den är inkopplad (drog ur den nu när jag skulle dona med detta).

Har förutom detta provat att ange ett fast IP (har dock inte angett gateway eller DNS då jag inte riktigt vet om det behövs, eller hur man ens fyller i det), subnet mask fylls ju i automatiskt.

Startade även Vista i felsäkert läge (med nätverk aktiverat såklart). Ingen skillnad där heller..

Har provat port 1 och 4 (den port som ska användas så vitt jag förstått det, när man ska uppdatera). Testade en korsad nätverkskabel också (kör normalt sett med en vanlig, rak).

Jag drar alltid ut eladaptern till modemet och stänger av datorn i några minuter - upp till en timme, när jag gjort någon ny ändring. Har även reset'at modemet.

Nån som har fler idéer vad man kan prova?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 357
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL