March 28, 2008
Plötsligt fick jag fram en ruta "2.0.0.15" FF var installerad.
Direkt efter det slutade FF att fungera.
Nu vill den inte öppna webbsidor.
Innan jag uppdaterade så fungerade det suveränt.
Att tillägga kan vara att jag resetade min router och modem nyligen idag.
Kan inte fatta vad det är som har hänt.
Vad ska jag göra för att kunna använda FF igen?
March 28, 2008
Jag har kommit så långt i min felsökning att:
+ IE fungerar utmärkt.
- FF och Opera fungerar inte.
Opera skriker om det här när jag försöker något:
"Fel!
Kunde inte ansluta till servern
Adressen du försökte gå till (http://www.dn.se/) är för närvarande inte tillgänglig. Kontrollera att stavning och interpunktion är korrekt i webbadressen (URL:en) och försök sedan hämta sidan igen.
Se till att din Internetanslutning är aktiv och kontrollera om andra program som använder samma anslutning fungerar."
Vad kan det betyda att IE fungerar men inte de andra. IE använder andra portar än FF/Opera?
Vilka portar använder de då?
June 20, 2008
Jag skulle tro att du har någon mjukvarubrandvägg som inte gillar att du uppdaterat programmen och därav problemet.
Kontrollera vilka program som har rättigheter att gå ut på nätet och ge senaste versionerna av Opera och FF samma rättigheter som IE har i konfigurationen till din brandvägg.
March 28, 2008
Cirap wrote: gå in på den flik jag skrev tidigare, och välj Automatisk Identifiering
Ingenting händer.
Kallisti wrote: Jag skulle tro att du har någon mjukvarubrandvägg som inte gillar att du uppdaterat programmen och därav problemet.
Kontrollera vilka program som har rättigheter att gå ut på nätet och ge senaste versionerna av Opera och FF samma rättigheter som IE har i konfigurationen till din brandvägg.
La in FF i brandväggen men det fungerar inte heller.
IE fanns inte ens med i den listan för program som är tillåtna "under" brandväggen.
Stänger jag av windows brandväggen så fungerar det inte likaså.
March 28, 2008
Jag installerade FF3 på min andra dator (XP) och på den fungerar det suveränt så jag drar tillbaka min teori om att det kan ha något med adsl modem och router att göra.
Vad är det då som blockerar webläsaren?
Vad för ett program kan göra det?
Den inbyggda brandväggen testade jag att stänga och men problemet fanns fortfarande.
Ska jag testa att stänga av allting som har med säkerhet att göra i Vista tro?
March 10, 2003
Jag kör vista och har inga som helst problem. Så vetifan vad felet är. Något måste ju blivit fel eftersom inte ens opera fungerar.
Hade det bara varit FF så hade det kanske räckt att avinstallera det, men nu vetifan.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 28, 2008
Tjaa, det lät ju lovande.
Någon liten finess måste de finnas att ändras på?
Jag har gått igenom hela FF och jag finner ingen speciell inställning jag bör ändra på.
Det måste ju vara någon program på datorn som är i vägen.
Konstigt att FF fungerade innan uppdateringen då.
Hjälp mig gott folk, ge förslag å tips.
1 Guest(s)