September 1, 2002
Någon lirare på Bostream ringde mig här om dagen och sade att jag kunde uppgradera till scream 26mbit. Ja, varför inte tänkte jag, billigare månadskostnad och bra mycket snabbare än denna 2,5mbit-lina.
Men sen såg jag till min förvåning att det fortfarande bara kommer vara 0,8mbit uppströms?? Stämmer verkligen detta?
Någon som kör med scream? Något bra? Driftstopp osv?
Tack
September 1, 2002
Quarzi wrote: har scream.. och om du får 26mbit så får du det upp och ner.. men om du bor för långt bort för 26mbit så får du antingen 13/13 VDSL eller 8/0.8 ADSL (ungefär) och det händer att det krånglar ibland här i huddinge där jag bor.. men det löses oftast på en dag.
Hittar inte några bra avståndstabeller. Står ju bara <5.5km på bostream sida, inget mer. Jag bor ca 2km från telestationen. Får hoppas på det bästa men jag gissar att jag får ADSL 8/0.8 då jag bor i villa? Dock sade snubben som ringde att "Upp till 26mbit" så jag kan ju hoppas att jag hamnar i dom kretsarna. Inte helt fyskam med 8Mbit heller i och för sig.
March 14, 2004
Dinos wrote: Någon lirare på Bostream ringde mig här om dagen och sade att jag kunde uppgradera till scream 26mbit. Ja, varför inte tänkte jag, billigare månadskostnad och bra mycket snabbare än denna 2,5mbit-lina.
Men sen såg jag till min förvåning att det fortfarande bara kommer vara 0,8mbit uppströms?? Stämmer verkligen detta?
Någon som kör med scream? Något bra? Driftstopp osv?
Tack
Stämmer bra med 0,8Mbit Upload...eftersom ISP företagen anser att det är download vi vill ha och inte mkt i upload. VDSL tekniken tillåter ~26Mbps delat på upload och download.
September 1, 2002
Men hur är det med dom där IP:na man får (4 el. 5?).
Modemet man får med har väl bara en port för inkoppling av dator? Det är alltså så att man bara behöver en switch/hub och inte en router? Eller har modemet flera portar?
No matter så har jag ju en Router, men det kan vara intressant att veta...
Peace
December 5, 2003
Quarzi wrote: ..upload så sjunker downloaden från 900 till typ 200kb/s (netlimiter att föredra )..
Kick/Ban från internet.. antar att du tycker det e ok att ladda från ngn annan med full hastighet? :arg:
Det är full duplex på bostreams tjänster, du får ett fast ip om du vill ha fler kostar det extra, typ 30:-/mån. Räkna med att det kommer att ta ett bra tag innan du får vdsl, själv har jag väntat i ett halvår. Har dock haft adsl ett tag (8/1).
1 Guest(s)