July 2, 2003
vad påverkar hastigheten förutom internetleverantören?
min pojkvän byggde ny dator, p4 2.4ghz koomer inte ihåg vilket moderkort, ett gigabyte med dual-ddr och agp x8, 1 ghz ddr minne, geforce 5, etc... helt plötsligt sitter han med en nedladdningshastighet på 300-400 kb/s, något han absolut inte hade innan. naturligtvis blev jag avundsjuk, så ifall nån vet vad som kan ha gjort det, skulle jag bli jätteglad att få veta 😛
February 12, 2003
September 4, 2001
Om han nu inte sitter på en fet fast uppkoppling så är det inte möjligt att få en sådan skillnad. Om man uppgraderar från en Pentium 200MMX till en P4 2.4 med ett gigabitkort och fet uppkoppling så kanske.
Annars så hade det ju inte varit någon mening med bredband om man kunde fått fetare uppkoppling bara man uppgraderade datorn...
June 27, 2002
Äldre datorrer klarar inte att ladda i så höga hastigheter men de hastigheterna som inte är så höga ska inte vara nå problem.
Här jag bor är de tproblem med slöa burkar då min polare sitter på en celeron 400 med BX kort och ajg sitter på Nforce2 med 2000+ och jag laddar ner i 10MB/s medans han laddar i högst 1-1,5 från samma källa.
Men i de där relativt låga hastigheterna så ska det inte göra någon skillnad.
March 6, 2003
min pojkvän byggde ny dator, p4 2.4ghz koomer inte ihåg vilket moderkort, ett gigabyte med dual-ddr och agp x8, 1 ghz ddr minne, geforce 5, etc... helt plötsligt sitter han med en nedladdningshastighet på 300-400 kb/s, något han absolut inte hade innan. naturligtvis blev jag avundsjuk, så ifall nån vet vad som kan ha gjort det, skulle jag bli jätteglad att få veta :P[/quot]
Min polare satt med en PII på 400Mhz och tankade 300-400kb/s, sedan skaffade han en Amd XP2200 eller nåt så började han ligga på 8-10mb/s. Så visst spelar datorn roll, men det beror på uppkopplingen också. Min polare har 100Mbits lina. Och det enda som spelar roll är hur mycket information din dator klarar av att "behandla" under en viss tid(Processor,Ramminnen och kanske lite HD) grafikkortet och allt annat spelar ingen större roll.
1 Guest(s)