September 20, 2001
Jag har lite problem med min Internet-uppkoppling.
Jag har ”fast lina”, dvs en kabel från vägguttaget till nätverkskortet.
Problemet är att jag ”tappar” uppkopplingen lite då & då!
Jag ringde och pratade med supporten och kom fram till att det var brandväggen som spökade.
Först hade jag Zone alarm pro, sedan så provade jag Norton Internet Security, eftersom killen på supporten rekommenderade den.
Samma problem med bägge programmen! Helt plötsligt så funkade det inte.
Nu har jag en Freesco server ståendes först som sedan routar ut till mina andra datorer.
Det funkade bra i 3 dagar, och nu så har det blivit samma sak igen!
Routern har kvar sitt IP och jag har kontakt med routern.
Vad kan detta ha att göra med? Killen på supporten sa att brandväggen kunde blockera DHCP eller nått sånnt, men jag måste ha en brandvägg!
Första datorn är alltså en Freesco router.
Sedan har jag en dator med WinXP på och en med WinMe.
Bägge tappar uppkopplingen mot nätet när den försvinner.
Har nån varit med om nått liknande? Och framförallt, hur faan får man det att sluta bråka?
April 14, 2002
Jag hade ett liknande problem med min lina (telia adsl) när jag använde zone alarm. Då ringde jag supporten och fick tipset "Zone alarm är inge bra, ta bort det".
Problemet var att zone alarm blockerade nån slags pingning servern skickade mej för att se så jag fortfarande var kvar. Kan ju vara intressant för dej att veta? 🙂
June 28, 2001
well, min FW har jag confat en gång att ignorera pings och dhcp och hela den geggan, och jag hadde inga problem då.
kör med Tiny personal Firewall 2.*
3an e fan inget bra.
annars är det det absolut bästa FW produkten som kommigt ut för vanliga priv personer, det är GRATIS OXÅ !
fick högsta betyg i nått test för typ ett år sedan 😮
lika säker som norton, men inte ens närheten av lika jobbig. och den släpper igenom G6 , vilket nortons har haft mega problem med.
(överbetalda wannabee hackers på nörton :arg: )
September 27, 2002
Mind wrote: well, min FW har jag confat en gång att ignorera pings och dhcp och hela den geggan, och jag hadde inga problem då.
kör med Tiny personal Firewall 2.*
3an e fan inget bra.
annars är det det absolut bästa FW produkten som kommigt ut för vanliga priv personer, det är GRATIS OXÅ !fick högsta betyg i nått test för typ ett år sedan 😮
lika säker som norton, men inte ens närheten av lika jobbig. och den släpper igenom G6 , vilket nortons har haft mega problem med.
(överbetalda wannabee hackers på nörton :arg: )
Vart tankar man den då?
1 Guest(s)