October 6, 2003
Hejsan. Jag är en glad kund hos telia (eller inte). Bytet från Telia 500 till Telia 8000 var mitt livs misstag, det var nu alla problem började. Mitt Internet går ner, ibland en gång i timmen. Ibland en gång varannat dygn. Otroligt enerverande.
Så nu är det byte till BBB eller Bostream Scream som gäller.
Min fråga - hur lång tid tar pappaskallarna på Telia på sig för att helt säga upp abonemanget i Stockholmsområdet?
May 28, 2003
Antar att du tänker på BBB's vdsl? Kan säga att det är många (där bland jag) som har också stora problem med att det kraschar ibland precis som telia. ADSL hos BBB har dom just uppgraderat mjukvaran hos servarna så dom säger att det ska vara stabilare nu.
För mig tog det ~3 månader att säga upp mitt telia Adsl, för en polare tog det ca månaden.
October 6, 2003
DraGoN wrote: Nej den måste nog inte det men du får betala full avgift tills den gått ut fast du inte använder telia...
Ok tack. En annan fråga. På Bostream's hemsida står det att leveranstiden är på 3-4 veckor. Är det så lång tid det tar att få hem modemet? Men bindningstiden är på 3 månader. Kan någon förklara vad de menar?
December 15, 2002
BearznaiL wrote:
Ok tack. En annan fråga. På Bostream's hemsida står det att leveranstiden är på 3-4 veckor. Är det så lång tid det tar att få hem modemet? Men bindningstiden är på 3 månader. Kan någon förklara vad de menar?
3-4 veckor innan du beräknas vara igång med tjänsten menas med detta.
Bindningstiden på 3 mån är alltså den minsta tid som du tvingas betala för tjänsten oavsett om du vill utnyttja den eller inte efter ingått avtal.
May 9, 2001
ManicBlue wrote: När din bindningstid (I de flesta fall 12-18mån) gått ut kan du säga upp ditt abbonnemang med 1 månads uppsägningstid. Alltså säger du upp de idag, så stängs de ner den 7:e Mars.
Kanske är lite olika regler men jag sa upp mitt digital-tv abonnemang från comhem (Telia) omkring den 20:e Januari.
De kör efter kalendermånad. Abonnemanget skulle sluta fungera 29:e Februari.
Så det är inte exakt en månad man har utan lite mer. Det beror lite på när man säger upp abonnemanget.
Man betalar ju en månad i förväg hos de flesta företag. Detta innebär att jag har ju redan betalat för hela Februari.
December 15, 2002
rsastin wrote:
Kanske är lite olika regler men jag sa upp mitt digital-tv abonnemang från comhem (Telia) omkring den 20:e Januari.
De kör efter kalendermånad. Abonnemanget skulle sluta fungera 29:e Februari.
Så det är inte exakt en månad man har utan lite mer. Det beror lite på när man säger upp abonnemanget.
Man betalar ju en månad i förväg hos de flesta företag. Detta innebär att jag har ju redan betalat för hela Februari.
Jo de är säkert olika hos olika företag. Comhem är inte längre ett bolag som tillhör Telia, men de var ju en parantes i sammanhanget 🙂
2 Guest(s)