February 23, 2004
När jag ställer in min 3Com OfficeConnect 54Mbps Router på mixed mode, alltså att både 802.11b och 802.11g enheter skall kunna nyttja nätet, så funkar min 54Mbps usb dongle enbart i 11Mbps 🙁 Jag kan dock använda wlan:et med pda:s (som ju kör 802.11b). Problemet är att jag kan ju ställa in så att bara 802.11g skall kunna ansluta, men då kan jag inte surfa med pda:s 🙁 Någon som vet varför usb-dongeln går i 11Mbps när jag kör mixed mode? samt var man kan ändra det isf för jag skulle vilja att bägge standarderna skall funka med full kapacitet.
March 10, 2003
Detta pga av att Mixed mode bara går så snabbt som svagaste länken (Ie. din PDA).
Vill du att datorn skall gå snabbt och din PDA skall fungera måste du ha en router som klarar att
köra 2 Wlan kanaler oberoende av varandra.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 10, 2003
Lättast är att kolla på Routern, har den 2 eller fler antenner bör den klara det.
Dom brukar heta något speciellt i beteckningen på routern med.
Har för mig det är MIMO (Multiple-input multiple-output communications)
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)