July 13, 2002
Har skaffat en ny router: D-link IR-615 Wireless N Router
Nu har jag fått problem med att använda utorrent. Titt som tätt slutar nämligen min router att svara helt och alla datorn tappar uppkopplingen(kan inte komma åt routern på 192.168.0.1 heller). Ibland tar det flera timmar, ibland sker det flera gånger på några minuter. När jag tappat kontakten med routern så är det bara att dra sladden på den och starta om den manuellt så går allt upp igen på direkten... men det är lite smått drygt att behöva göra flera gånger om dagen.
Bör väl dock nämnas att jag inte är 100% säker på att det är utorrent som skapar konflikten men har inte varit med att att det skett utan att utorrent varit igång. Varit så i 2 veckor nu.
Någon som har någon idé om vad det kan vara som orsakar det hela?
Tack i förväg för eventuella svar!
August 30, 2005
dra ner antalet klienter som utorrent ska skicka och tar i mot. om det är för många klienter så orkar inte sämre routrar av att ta hand om det och de själv dör igenom att tappa kontakten.
sedan om du skör trådlöst så blir problemen oftast värre efter som det är mycket sämre kapacitet på trådlöst än kabeln. sedan måste varje trådlöst packet krypteras då brukar den gå ner på knäna.
November 1, 2006
Elias667 wrote: Alright...
Vilken router ska jag köpa för att slippa detta problem då? Har alltid gillat d-link.
D-Link DIR-655
http://prisjakt.nu/produkt.php?p=158163 :hb:
July 13, 2002
Finns det något annat torrentprogram än utorrent som är likvärdigt men lite mera skonsamt mot routern? Eller kommer det hela ner till antalet klienter/hastighet man laddar ner i? Har precis flyttat och vill helst inte behöva skippa gymkortet för att ha råd med en ny router 🙂
Tack för alla snabba svar förresten!
April 24, 2007
Elias667 wrote: Finns det något annat torrentprogram än utorrent som är likvärdigt men lite mera skonsamt mot routern? Eller kommer det hela ner till antalet klienter/hastighet man laddar ner i? Har precis flyttat och vill helst inte behöva skippa gymkortet för att ha råd med en ny router 🙂
Tack för alla snabba svar förresten!
Utorrent är väl den som kräver minst av datorn och routern påverkas av mångden trafik ja. Ju mindre desto lugnare för den.
utorrents "U" står ju för prefixet mikro så det säger väl något om den 😉
April 24, 2007
Snorch wrote: Det är antalet anslutningar och nedladdningshastighet som gör att routern orkar med, inte torrentklienten.
Shikar, elektrisk spänning betecknas U. Mikro betecknas µ, u används bara när µ inte är lämpligt, så som i http-adress ex. 😉
Ska vi verkligen vara så petnoga?
Nog med offtopic 😀
April 24, 2007
Snorch wrote: Petnoga tycker jag det inte är, U och µ är det enormt stor skillnad på i elektronikens värld (och den övriga också). Men ska du använda u istället för µ så skriv med liten bokstav, då blir det lite mindre fel. 😛
Mjo, att använda ett stort U var ju klantigt.
Till TS: hoppas det löser sig med µtorrent!
1 Guest(s)