March 10, 2003
Kan ha med fildellning och rättigheter att göra ?
vad har du för inställningar på Helen ?
Sedan blir vissa datorer lite mupp när man använder å,ä & ö i nätverk och namn.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
August 15, 2004
Vad har du för internetleverantör? Testa med att installera IPX-protokollet på båda datorerna (jag har skrivit detta... hmm... 4ggr förut 😛 Jag använder själv IPX-protokollet på alla mina datorer hemma eftersom BBB blockar annars åtkomst till varrandra, de använder sig utav en tjänst som heter ProxyARP), det bör fungera då.
EDIT: Installera IPX-protokollet på alla datorer som ska ingå i nätverket, även om du har några som inte krånglar mellan vissa.
September 16, 2002
Soir wrote: Vad har du för internetleverantör? Testa med att installera IPX-protokollet på båda datorerna (jag har skrivit detta... hmm... 4ggr förut 😛 Jag använder själv IPX-protokollet på alla mina datorer hemma eftersom BBB blockar annars åtkomst till varrandra, de använder sig utav en tjänst som heter ProxyARP), det bör fungera då.
EDIT: Installera IPX-protokollet på alla datorer som ska ingå i nätverket, även om du har några som inte krånglar mellan vissa.
Telia.
Men dom ska väl inte lägga sig i mitt lokala hemmanätverk?
Jag ska prova det där med IPX.
May 23, 2001
Testat att aktivera gästkontot? Annars kan du testa att sätta ett administratörs lösenord så kommer det upp när du klickar på Helen datorn. Tror nämligen att om man varken har gästkontot aktiverat eller om man har något lösenord på administratörs kontot så kan man inte dela ut mappar och pilla med Windows nätverket.
September 16, 2002
Fenan wrote: IPX ska inte göra ngn skillnad, NetBEUI (kan vara felstavat) däremot. Dock är det väl inte problemet här.
Talar vi 2 datorer med XP Pro och avslagna brandväggar här, eller vad är det för system?
2st XP Home Orginal.
stormaz: Hur ställer man in adminpass?
1 Guest(s)