August 30, 2002
Aså mitt ip i intranätet är 192.168.0.41.
Datorn som delar ut ip och internet till switchen har ip 213.64.64.241.
Men vad är mitt ip på internet?
Jag har startat en dc hub och de som inte är i det lokala nätet kan inte connecta. Har testat med både ipena.
tack på förhand
//
Bjorne
May 9, 2001
Om du kollar i ditt DC HUB program så står det Listen to port 411 eller något sånt. De som ska ansluta till din dator skriver då typ så här:
192.168.0.41:411
På den dator som delar internet får du ange att den släpper igenom trafik på port 411 eller den port du angett i DC HUB programmet.
Eller så gör du så att du kör DC HUB på den dator som delar ut internet och sedan ansluter alla till den datorn.
May 23, 2001
Portforwarda/portmapping = Du ställer in så att routern/servern tillåter att skicka data över vald port. Tex om du ska sätta upp en ftp på port 21 så måste du portforwarda den porten till datorn som du ska ha ftpn på, annars så stoppar routern/servern de som försöker komma in på din ftp. Och något sådant finns mig veterligen inte i windowsinternetutdelning.
May 9, 2001
stormaz wrote: Portforwarda/portmapping = Du ställer in så att routern/servern tillåter att skicka data över vald port. Tex om du ska sätta upp en ftp på port 21 så måste du portforwarda den porten till datorn som du ska ha ftpn på, annars så stoppar routern/servern de som försöker komma in på din ftp. Och något sådant finns mig veterligen inte i windowsinternetutdelning.
Det går att ställa in en viss typ av port mappning med Internetdelningen. Nu var det ett tag sedan jag höll på med det sist men man kunde faktiskt ställa in i Internetdelningen vilka tjänster som den skulle släppa igenom typ FTP mm.
2 Guest(s)