April 12, 2004
Oki jag å en kompis hade tänkt Lan:a lite så jag undrar vad är det jag behöver.....Ge mig några namn på bra å billiga Nätverkskort, vad för Hub behöver jag (vi hade tänkt att spela, typ) ge mig lite namn på saker som e bra.....allt som behövs för att fixa ett nätverk...
Spank You! :arg: 😀
February 10, 2003
var ska ni lana? i en lokal med internet? isf, ips som delar ut flera ipn eller behöver ni en router för att dela på internet? sen så gissar jag att ni redan har nätverkskort, iaf du(annars skulle du troligen inte kunna skriva tråden ;)) korsade tp-kablar att koppla in mellan era datorer och routern... nä nån annan får ta över för efter denna meningen så sover jag.....
October 6, 2003
1. Skit i hubben, köp en billig switch istället. Webhallen har en bra jävla switch, 8-portars D-Link för bara 499:-. Kolla in. (8 portar är överdrivet, men den är billigast)
2. Nätverkskort har ni redan hoppas jag. Annars har 3Com bra och billiga nätverkskort, men det ska inte spela någon roll vad för märke du tar. Bara det stödjer 19/100.
3. Köp korsade nätverkssladdar. 5 meter för ~50:-.
4. Lite godis, koffeindricka (Cola, Kaffe, whatever) och ett glatt humör.
hpayy Fragging.
February 16, 2004
BearznaiL wrote: 1. Skit i hubben, köp en billig switch istället. Webhallen har en bra j**la switch, 8-portars D-Link för bara 499:-. Kolla in. (8 portar är överdrivet, men den är billigast)
2. Nätverkskort har ni redan hoppas jag. Annars har 3Com bra och billiga nätverkskort, men det ska inte spela någon roll vad för märke du tar. Bara det stödjer 19/100.
3. Köp korsade nätverkssladdar. 5 meter för ~50:-.
4. Lite godis, koffeindricka (Cola, Kaffe, whatever) och ett glatt humör.
hpayy Fragging.
Han ska ju ha raka kablar mellan switch och dator.
October 15, 2001
som sagt.. korsade kablar mellan dator och dator.. raka vanliga Cat.5 kablar mellan switch/hub och datorer..
Det du behöver till nätverket är
1. 2st nätverkskort 10/100mbit
2. Switch 10/100mbit "eller" 1st Korsad Cat.5 kabel
3. Väljer du switch, behöver du 2st Vanliga Raka Cat.5 kablar.
4. Vill du ha internet på båda datorer behöver du ett ytterligare nätverkskort i en dator för att kunna dela på Internet linan. "Eller" istället för en switch, så köper du en "Router" med inbyggd switch.
1 Guest(s)