Vad ska man tänka på vid bredbands köp???|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad ska man tänka på vid bredbands köp???
bOzO
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 50
Member Since:
March 18, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 23, 2004 - 4:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Tja nu har jag levt i alltförmånga år i med 56k men nu har äntligen oskan gjort sitt och dödat båda våra modem =DO så nu funderas det hemma om vi ÄNTLIGEN ska köpa ADSL laugh .

Men efter ett tags letande efter olika leverantörer (hemma hos en kompis) så märkte jag att det fans en massa olika leverantörer och priser samt en massa annat. så då till min fråga vad är det som man ska kolla efter när man letar på leverantörernas hemsidor :bok: .

Ni som har en bra och stabil uppkoppling till ett rimligt pris skicka gärna in en länk till derar hemsida.

Hellspawn79
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 528
Member Since:
March 23, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
676496
July 23, 2004 - 5:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Det viktigaste är ju att se vilka du kan få.

McFatty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 357
Member Since:
April 16, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
676510
July 23, 2004 - 5:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Som Hellspawn säger så måste du dels tänka på vilka det är som kan leverera där du bor. Sen får du tänka över vad du ska ha bredbandet till. Bara surfa och läsa epost så behöver du inte så mycket i hastighetsväg. Ska du spela och...ehm, föra över filer så kanske du behöver mer.
Jag vet inte om du har hittat till http://www.alltombredband.se/ men där kan du läsa lite till och få en lista över operatörer.

Hansen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 265
Member Since:
April 13, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
676637
July 23, 2004 - 8:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Spray är helt klart bäst, tycker jag iaf. 0.5mbit kostar 299 kr / mån och 2mbit kostar 359kr /mån. Grymt billigt, sen att dom har bättre kundtjänst än Telia är ju ett + 🙂 Jag skulle säga spray, kan du inte få det så ta Tiscali, ungefär samma priser.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 64
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL