January 15, 2002
Cr0wN wrote: ringa, ja de lär ju kosta en hel del...har man bredband så bör man ju utnyttja det.. men iaf, de handlar inte om användet av lunarstorm utan ATT de portscanar mig eller vad de nu gör.. får jag inget svar av dem innan den 25:e så kommer jag att anmäla dem för Abuse till Internet5 som är deras leverantör.
Det finns så kallat "Bredbandstelefon". Bredbandsboalget har en sån. Tror det kostar 60:- i månaden så får du rina hur mycket du vill 😉
April 26, 2001
men...
http://forum.sweclockers.com/s.....id=1305905
Jag är inte den ende som blir portscannad, alltså detta kan bli deras undergång.
February 13, 2002
Cr0wN wrote: vaddå rätt åt mig!!!
hatar lunar, har alltid gjort, men inte lätt att få alla andra att inse sanningen vilket gör att man mer eller mindre måste besöka den 🙁
De va tamej F**N de dummaste JAG hört, ett sånt uttryc för avsky, va finns de för skäl att besöka sidan igen. Puckad kan man va osså kan man hata lunar på det här sättet.
/Kakkos
November 4, 2002
😀 😀 Det märks att ni inte har allt för mycket koll på TCP/IP.. lol
Det ni får i eran logg är Lunarstorms webserver som försöker skapa en anslutning till eran dator.. Hur har ni annars tänkt att ni ska kunna få över all data som ni har efterfrågat? Sen att servern provar en massa portar innan den hittar en som eran brandvägg släpper igenom, är väl tur får er, annars hade ni fått en 404 när ni besökte siten.. lol
Ni har iaf förgyllt min dag.. Tack grabbar!
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
October 10, 2002
GeneSiS: Ööh, vad? Int skall HTTP kontakten gå över andra portar än 80 ifall det inte ges direkta kommandon att göra det väll??
För det andra är det väll inte lunarstorms sak att öppna kontakt till clienten!! D e klienten som öppnar kontakten igenom att göra en förfrågan. Genom samma "kontakt" kommer lunarstorm att måst svara!!!
Rätta mig om jag har fel. Men så har jag fått för mej att det fungerar. Så har jag även byggt upp firewallen enligt, för det var så stora grabbarna med hängselbyxor sa att det fungerar.
March 17, 2002
May 29, 2001
när ni ska surfa mot en webserver så kontaktar ni port 80, på klientens sida så tilldelas en port dynamiskt dvs inget fast nr, så när man säger att http trafikk går via port 80 så menar man att klienten kontaktar servern på port 80 och trafiken tillbaka "server -> klient" går på ett mycket högre port nr alltså INTE port 80.
April 2, 2001
GeneSiS har fullkomligt rätt.
Tror ni verkligen på att ett multinationellt storföretag (inte LunarWorks, ägarbolaget) skulle sätta upp en webbserver som, när man kontaktade den, började portscanna ens dator?
Tror att persnalen på en viss abuse-avdelning fått sig ett rejält skratt...
December 16, 2002
det du råkar ut för kan vara att din dator begär något av lunarstorms server, cookie/javascript etc etc, men din brandvägg stoppar det, sedan ligger den gammla förfrågan kvar ifrån din dator på lunarservern och den försöker att skicka det/ta kontakt med din dator till det blir en timeout av det hela
May 7, 2001
GeneSiS wrote: 😀 😀 Det märks att ni inte har allt för mycket koll på TCP/IP.. lol
Det ni får i eran logg är Lunarstorms webserver som försöker skapa en anslutning till eran dator.. Hur har ni annars tänkt att ni ska kunna få över all data som ni har efterfrågat? Sen att servern provar en massa portar innan den hittar en som eran brandvägg släpper igenom, är väl tur får er, annars hade ni fått en 404 när ni besökte siten.. lol
Ni har iaf förgyllt min dag.. Tack grabbar!
Jamen det e ju helt underbart att någon har lite vett i huvet. Kan bara hålla med till 100%.
1 Guest(s)