August 21, 2015
Hej,
Jag är nyregistrerad här, helt enkelt för att se om ni här på NH har bättre svar på min fråga än Sweclockers som inte svarade alls 😉
Jag letar efter denna 3com NJ2000G eller liknande till vettigt pris?
Det jag skulle vilja ha är alltså en PoE-driven switch, som man kan montera i befintliga väggdosor. På detta vis slipper man dra fler kablar när t ex uttagen inte räcker till, och blir av med lösa nätverksswitchar med alla dess kablar och nätdelar som ligger och drar till sig dammråttor.
Krav är 1000mbit/s, minst 4 portar+ 1 uplink. Gärna övervakningsbar.
Någon som har ett förslag? Själv tycker jag att en sådan borde gå att få under tusenlappen, speciellt eftersom man gärna skulle vilja ha en i varje rum.
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
January 9, 2004
Hej.
Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte finns några switchar som du monterar direkt i eluttaget med svenkt uttag. Jag kollade lite och jag tittades endast några 3com i deras Intellijack serie. Men de kostar massor och har inte svenka uttag.
Som jag förstår det så behöver det inte vara en POE-Switch utan du vill endast driva själva switchen via POE? I så fall är det ju enkelt att bara dra 2 skruvar i väggen och montera upp en sån här:
https://www.dustinhome.se/prod.....5637146844
Den kan du strömsätta med POE från en annan switch eller en enjector och då slipper du AC-Adapter.
Kablaget kommer du ju aldrig undan. Det är ju en switch för ethernet vi pratar om trots allt.
Om det inte är detta du menar, så rätta mig gärna.
August 21, 2015
Ja precis, verkar bara vara 3com som tillverkat sådant. Annars hade ju den Netgear du länkade till samma funktioner, med bland annat PoE-passtrough. Hade inte koll på det. Men det var precis som jag trodde då, man får betala en hel del för namnet 3com och en liten udda men smart låda. Tack för tipset!
1 Guest(s)