October 18, 2002
jag hade tänkt köpa en adsl router och jag skulle uppskatta alla tips och råd jag kan få om routers. jag spelar väldigt mycket spel på internet så jag vill att routern ska släppa igenom dem. och jag har en ftp server på och det är jätte viktigt att jag kan konfigurera routern så att ftpn kommer igenom routern. priset ska helst ligga under 1000kr. är öppen för alla förslag... funderade lite på SMC, netgear eller 3com. har ni nått att säga om dessa så gör det =)...
November 22, 2001
Jag köpte d-link 804 och är och var nöjd med den. Men vill ha mer kontroll. Så jag bygde mig en router av en p133:a, 2 nätverkskort i av typen "hyfsad standard kort" typ realtech, intel el 3com
Visste inte direkt vad det var för kort, men dom funkade med Freesco som jag laddade ner.
Funkade direkt efter "installationen", lätt är det också + att det finns en guide på svenska nu, steg för steg.
Avancerad, men ändå lätt skött.
Webbadministration så klart. Lägg in LFkeeper så är du alltid inloggad... Går att köra från diskett, el HD. Själv kör jag diskett. DHCP, DNS, Firewall mm.
Grejen är att den ska vara som en GRATIS Cisco router, alltså Free Cisco (Freesco)
1 Guest(s)