October 18, 2002
Hallo allihopa
Nu ere så här att jag har sett att vissa av er är riktiga proffs på det här med nätverk så jag undrar lite grejer (som ni ska svara på hehe).
1 Har 2 datorer med Win XP Pro. 2 nätverks kort. Telia adsl. Vad rekommenderar ni som en bra router för en sisådära 1000-1500 kr?
Som innehåller brandvägg å allt sånt där bra grejs.
Tack på förhand
May 23, 2001
Jag rekommenderar en Dlink DSL300 (Produktnummer i dustin 50110039666)
Eller också en NetgearFR11PGE (Produktnummer i dustin 5010044293) den har även stöd för printserver dvs du kan koppla in din skrivare till den och sen delar den ut skrivaren till alla datorer i nätverket.
Finns flera alternativ oxo och jag föreslår att du tittar i Dustin för att se om de har nån router som verkar passa dig finns ju routrar me stöd för trådlösa nätverkskort och annat tjaffs. Du kan ju kolla i Dustin eftersom de har det mesta sen köpa från någonannanstans eftersom Dustin ofta är lite dyrare....
November 8, 2001
Kanske en Netgear RP614... har läst bra saker om den. Kanske inte så vidare avancerad firewall jämfört med ovanstående firewalls men MKT lätt att konfigurera + att den går för endast 550kr på http://www.datorbutiken.com -klart prisvärt!
May 23, 2001
Ja en router hanterar så du kan skicka filer mellan dina datorer på det lokala nätverket.... Och det här med linux, visst är linux skitbra ide men personligen tycker jag det är lika krångligt att sätta upp... sen måste du då köpa en hubb också eller om det bara handlar om två datorer kan du iofs ha 3 nätverkskort i linuxburken....
September 27, 2002
Med de här routarna ni rekomenderar kan jag länka vidare typ portar mm till olika datorer?
Som broshan villl crata CS server på port 27015 så ska han göra det på sin dator och om jag vill skapa en FTP på port 21 på min dator så ska de funka samtididgt...
Jag har också telia ADSL
1 Guest(s)