March 6, 2005
December 24, 2002
har nått med att göra att ditt modem inte är tillräckligt kraftigt för att kunna skicka så långt med hög hastighet..
alltså.. du skulle kunna få 24Mbit upp om du bor jätte när mottagaren (telestationen) men för att inte komplicera för kunderna har man sänkt allas hastighet till 1Mbit eller vad det nu är...
till skillnad från fiber, där det är en helt annan teknik som används
December 15, 2004
jonte_power wrote: har nått med att göra att ditt modem inte är tillräckligt kraftigt för att kunna skicka så långt med hög hastighet..
alltså.. du skulle kunna få 24Mbit upp om du bor jätte när mottagaren (telestationen) men för att inte komplicera för kunderna har man sänkt allas hastighet till 1Mbit eller vad det nu är...
till skillnad från fiber, där det är en helt annan teknik som används
Haha, påläst..
August 1, 2001
För att de flesta användarna använder mer DL än UL ... normalt. De flesta surfar ju bara till aftonbladet och kollar mailen. När specifikationerna togs fram tog man ju hänsyn till användarnas trafikmönster.
men titta bara på telia nu de ökar ju till 2.5Mbit istort sätt maxar de ADSL standarden ...
så fråga efter mer UL så kommer det tillslut!
July 14, 2003
ADSL är assymetriskt, dom kan inte höja uploaden pga. tekniska begränsningar, därför "snålar" dom med uploaden. Nu har dom fått tillgång till ADSL2+ med Annex M som möjliggör upp till 3.5Mbit upladdningshastighet. Så jag misstänker att flera operatörer än NetAtOnce och Telia kommer börja köra med högre uppladdningshastighet inom en snar framtid.
August 1, 2001
Imlal wrote: ADSL2+ har jag för mig ska stödja upp till 8Mbit UL men pga tekniska begränsningar så kommer man inte upp i mer än 2.5-3.5Mbit i dagsläget. I labmiljö har man tagit sig högre men det tar nog ett tag till innan vanliga dödliga erbjuds de hastigheterna.
//Jimmy
fel ... det är 3Mbit som är max med adsl
July 14, 2003
Ondjultomte wrote: [quote=Imlal]ADSL2+ har jag för mig ska stödja upp till 8Mbit UL men pga tekniska begränsningar så kommer man inte upp i mer än 2.5-3.5Mbit i dagsläget. I labmiljö har man tagit sig högre men det tar nog ett tag till innan vanliga dödliga erbjuds de hastigheterna.
//Jimmy
Märkligt att NetAtOnce erbjuder 3.5Mbits upladdningshastighet då 🙂
August 1, 2001
optimuz wrote: [quote=Ondjultomte][quote=Imlal]ADSL2+ har jag för mig ska stödja upp till 8Mbit UL men pga tekniska begränsningar så kommer man inte upp i mer än 2.5-3.5Mbit i dagsläget. I labmiljö har man tagit sig högre men det tar nog ett tag till innan vanliga dödliga erbjuds de hastigheterna.
//Jimmy
Märkligt att NetAtOnce erbjuder 3.5Mbits upladdningshastighet då 🙂
ja 3.5 är typ 3
January 19, 2003
Enligt en PDF från Aware.com så skall G.992.3 (RE-ADSL2) möjlig göra nästan 4Mbit i upload.
Ang de 8Mbiten jag talade om så var det i labmiljö och inget som vi kommer att se på några år om ADSL tekniken lever kvar då.
August 1, 2001
Imlal wrote: Enligt en PDF från Aware.com så skall G.992.3 (RE-ADSL2) möjlig göra nästan 4Mbit i upload.
Ang de 8Mbiten jag talade om så var det i labmiljö och inget som vi kommer att se på några år om ADSL tekniken lever kvar då.
varför utveckla adsl när vdsl2 finns? klarar båda långa avstånd och hög bandbredd på korta avstånd
1 Guest(s)