värsta närverks problemet!|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
värsta närverks problemet!
Sound-Wave
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 251
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 17, 2004 - 8:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjo!
Jag har gått i väggen när det gäller detta problem jag har. Man kan inte komma in på min dator från nån annan dator, för då står det att jag inte har permission att gå in på den. När jag pingar den får jag response och jag testade att göra en remote desktop på den med och det FUNKADE ... konstigt, den är inställd på DHCP. Jag tror att det kan vara Sasser som har sabbat nätverket eller nått

någon som vet hur jag fixar detta?

ps: jag kommer åt dom andra datorerna från min dator.

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
647355
June 17, 2004 - 10:01 pm
sp_Permalink sp_Print

har väl bara med att göra att du inte loggar in med rätt user??
Testa att logga in som annan användare.. eller kolla dina inställningar i daton om vilka som får ansluta till den...

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
647463
June 17, 2004 - 11:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Som mullvaden säger, kolla så användaren du vill gå in med har rättigheter.

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
647471
June 17, 2004 - 11:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Eller också aktiverar du bara gästkontot...

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
647491
June 18, 2004 - 12:51 am
sp_Permalink sp_Print

Sound-Wave wrote: Tjo!
Jag har gått i väggen när det gäller detta problem jag har. Man kan inte komma in på min dator från nån annan dator, för då står det att jag inte har permission att gå in på den. När jag pingar den får jag response och jag testade att göra en remote desktop på den med och det FUNKADE ... konstigt, den är inställd på DHCP. Jag tror att det kan vara Sasser som har sabbat nätverket eller nått

Om du har delat ut filer så gå in på egenskaper o kolla så alla har läs rättigheter. Sedan testa att första köra automatisk IP så routern fixar allt. alternativet är att du ställer in statisk IP på alla datorer och kör Routern som gateway(192.168.0.1) och väljer att varje dator ska ha det IP som gateway adress.. Du kan ju också installera om nätverkskortet/göra en NY konfigurering av nätverkskortet i nätverket så alla inställningar ställer in sig på default, då ska det ju inte vara någe sånt där problem.

GeneSiS
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 943
647628
June 18, 2004 - 10:33 am
sp_Permalink sp_Print

Cezar wrote: [quote=Sound-Wave]Tjo!

Om du har delat ut filer så gå in på egenskaper o kolla så alla har läs rättigheter. Sedan testa att första köra automatisk IP så routern fixar allt. alternativet är att du ställer in statisk IP på alla datorer och kör Routern som gateway(192.168.0.1) och väljer att varje dator ska ha det IP som gateway adress.. Du kan ju också installera om nätverkskortet/göra en NY konfigurering av nätverkskortet i nätverket så alla inställningar ställer in sig på default, då ska det ju inte vara någe sånt där problem.

använd förenklad fildelning så slipper du trixa. det suger visserligen om man tycker om att mecka själv. men bra om man inte lyckas lösa det på annat sätt.

Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
647651
June 18, 2004 - 10:59 am
sp_Permalink sp_Print

Mjo, är väll det jag kör hemma samt IIS och FTP.

Sound-Wave
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 251
647969
June 18, 2004 - 8:03 pm
sp_Permalink sp_Print

lite mer fakta:

1. När jag ska gå in på datorn begär den inge lösenord eller nått men det brukar den annars, om det hade kommit fram användar login och lösenords check då hade jag nog kunnat komma igenom.

2. Jag har installerat om alla nätverks saker.

3. jag har kört wizarden (desperat) i XP men det funkar fortfarande inte.

hmmm ... någon som vet vad Sasser kan göra ? för jag satt på ett lan som det spreds sasser på men norton kan ha tagit imot det.

jonaseck
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 169
649684
June 20, 2004 - 10:54 pm
sp_Permalink sp_Print

hmm, när du försöker ansluta via fildelning, använder du datornamn eller ip-adress? testa att köra t.ex. Har stött på detta ett antal gånger då det inte fungerar med datornamn, men med ip-adress.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 217
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL