September 26, 2003
Tjo!
Jag har gått i väggen när det gäller detta problem jag har. Man kan inte komma in på min dator från nån annan dator, för då står det att jag inte har permission att gå in på den. När jag pingar den får jag response och jag testade att göra en remote desktop på den med och det FUNKADE ... konstigt, den är inställd på DHCP. Jag tror att det kan vara Sasser som har sabbat nätverket eller nått
någon som vet hur jag fixar detta?
ps: jag kommer åt dom andra datorerna från min dator.
January 20, 2002
Sound-Wave wrote: Tjo!
Jag har gått i väggen när det gäller detta problem jag har. Man kan inte komma in på min dator från nån annan dator, för då står det att jag inte har permission att gå in på den. När jag pingar den får jag response och jag testade att göra en remote desktop på den med och det FUNKADE ... konstigt, den är inställd på DHCP. Jag tror att det kan vara Sasser som har sabbat nätverket eller nåttnågon som vet hur jag fixar detta?
Om du har delat ut filer så gå in på egenskaper o kolla så alla har läs rättigheter. Sedan testa att första köra automatisk IP så routern fixar allt. alternativet är att du ställer in statisk IP på alla datorer och kör Routern som gateway(192.168.0.1) och väljer att varje dator ska ha det IP som gateway adress.. Du kan ju också installera om nätverkskortet/göra en NY konfigurering av nätverkskortet i nätverket så alla inställningar ställer in sig på default, då ska det ju inte vara någe sånt där problem.
November 4, 2002
Cezar wrote: [quote=Sound-Wave]Tjo!
Jag har gått i väggen när det gäller detta problem jag har. Man kan inte komma in på min dator från nån annan dator, för då står det att jag inte har permission att gå in på den. När jag pingar den får jag response och jag testade att göra en remote desktop på den med och det FUNKADE ... konstigt, den är inställd på DHCP. Jag tror att det kan vara Sasser som har sabbat nätverket eller nåttnågon som vet hur jag fixar detta?
Om du har delat ut filer så gå in på egenskaper o kolla så alla har läs rättigheter. Sedan testa att första köra automatisk IP så routern fixar allt. alternativet är att du ställer in statisk IP på alla datorer och kör Routern som gateway(192.168.0.1) och väljer att varje dator ska ha det IP som gateway adress.. Du kan ju också installera om nätverkskortet/göra en NY konfigurering av nätverkskortet i nätverket så alla inställningar ställer in sig på default, då ska det ju inte vara någe sånt där problem.
använd förenklad fildelning så slipper du trixa. det suger visserligen om man tycker om att mecka själv. men bra om man inte lyckas lösa det på annat sätt.
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
September 26, 2003
lite mer fakta:
1. När jag ska gå in på datorn begär den inge lösenord eller nått men det brukar den annars, om det hade kommit fram användar login och lösenords check då hade jag nog kunnat komma igenom.
2. Jag har installerat om alla nätverks saker.
3. jag har kört wizarden (desperat) i XP men det funkar fortfarande inte.
hmmm ... någon som vet vad Sasser kan göra ? för jag satt på ett lan som det spreds sasser på men norton kan ha tagit imot det.
1 Guest(s)