Vattenfall|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vattenfall
wiDing
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 7
Member Since:
March 13, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 28, 2006 - 7:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Möjligt att ämnet varit uppe förut, hitta dock ingen tråd om det..

Nu är det såhär att jag har vattenfall som ISP jag har deras 10/10 lantjänst som jag får genom Nyköpings Stadsnät.. Nätet har varit grymt under en lång tid och mina pingtider har varit riktigt underbara till diverse spel likaså när ja tankar så har det inte varit några problem..

Men nu har det i cirka 3 månader strulat, min och samtliga abonänter från Vattenfall har fått hiskeliga Pingtider till diverse servrar och det är riktigt störande jag har ringt till dem och dem tycker att jag ska köra ett TPtest detta har jag gjort och jag får bra tider då cirka 9mb/s både upp och ner. Men pingtiderna som förut har legat runt 10ms på sverige bättre spelservrar har nu skuttat iväg ända till 50-60ms vilket är riktigt störande ...
Jag med andra förmodar att det har att göra med att dem på något sätt överbelastar sina servrar eller något liknande, pingtiderna brukar bli mkt bättre under dem mindre populerade tiderna under dygnet...

Men det ja tycker är konstigt är att jag har samma bandbredd runt 18-21 då det är som mest personer på nätet som jag har runt 00-04 vilket som jag sa låg på cirka 9mb/s både upp o ner borde inte pingtiderna också vara dem samma då ? kan det ha att göra med deras switchar på något sätt ? eller kanske kan man ordna det med nån inställning på datorn / nätversinställning eller liknande ...

Alla tips är hemskt mkt uppskattade

Tack på förhand!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 59
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL