May 19, 2003
Hej.
Har ett litet problem.
Det är så att jag har delad internetuppkoppling (Telia 8mbit) med några andra, och det fungerar fint. Alla sitter i kabel (inget trådlöst) och allt går igenom en D-Link 614+ Router.
Men ibland så märker man att ens ping i diverse spel är 500+, vilket inte är så trevlgt. Jaha, någon tankar.
Nu till problemet. Hur ska jag kunna ta reda på vem det är som tankar (och förstör för andra) ? Finns det något program så man enkelt kan kolla?
Har hänt flera gånger nu att när man tex ska spela något så går det absolut inte pga av att nån jävlas.
Så, någon som vet hur man kan råda bot på detta problem?
Tack på förhand.
May 19, 2003
Har stängt av allt som har med trådlöst att göra.
Sniffa trafiken? Är inte så duktig på sånt här så, vet inte riktigt hur man gör sånt 😉
NetLimiter är inget bra alternativ, då man ska kunna utnyttja det helt, om tex bara jag är uppe kl 4 natten så stör det inte andra om jag laddar ner/upp för fullt 🙂
July 17, 2003
Trivialt problem, det är väl bara att dra ur en nätverkssladd i taget ur din 614+ samtidigt som du pingar. När pingen sjunker så är det bara att följa sladden till den skyldige. Är du lika elak som jag så struntar du helt enkelt i att sätta tillbaka sladden och njuter av dina fina pingtider 😉
-nisse
1 Guest(s)