October 14, 2001
Av nedanstående artikel att döma ("Speed, Acid, Pot") verkar det gå rätt vilt till på en del LAN i USA . Härnedan ett litet citat på artikelns inledning:
"Nov. 6, 2001 | It's "adults only" night. Tom, 28, signs off from his job as an info-technology troubleshooter for a starched-shirt corporation and goes home to pack his gigahertz computer rig in the car. He grabs a few other necessities -- cash, pot and beer -- then drives 45 minutes to Alan's house, where the LAN party is in full swing. He slips Alan the $30 cover charge and sets up the rig."
April 5, 2001
June 18, 2001
On 2001-11-07 14:15, CiD wrote:
värför inge gräs då?
då har man det kul o lungt iaf:D
vill gärna se nån komma med riktigt FAKTA om att thc är farligare än alkohol
Om gräs inte skulle vara farligare än alkohol, varför skulle det då vara förbjudet i typ 90% av världens länder?
Omdömet slås ut bra många gånger mer än alkohol! Och av klart mindre mängd!
Vilket gör det ännu mer livsfarligt med en gräs påverkad bilist än ett fyllo!
Sedan finns det inget raffinerat gräs, man vet aldrig vad det man får, och vilket kvalitet det är. Det finns ingen anledning av att börja raffinera det heller eftersom det är olagligt á la moment 22.
Dessutom har väl samhället problem nog med att ta hand om fyllon, så varför ta hand om mer personer där man knappt har någon kunskap i det dessutom!
Det spelar ingen roll om THC är farligare än alkohol eller ej.
Det jag vet är att sverige har ett bra mycket bättre samhälle än de flesta andra länder och att legalisera majja skulle knappast förbättra den saken !!!
September 20, 2001
nobody likes a pothead.. faktum är att du blir grymt mkt drygare å jävligare av braj än av alkohol.. och andledning till att man inte hittat d skadliga sideffekterna på thc än är att forkning och användning av alkohol har påtgått längre här i västvärlden än braj/hasch whatever... så tro mig.. inom ett par år så kommer dom säkert hitta nått.. du kan fan snart inte ens käka hamburgare innan dom hittar cancerframkallande medel i salladen.. Allt går att hitta med tillräckligt mycket villja och tid
November 7, 2001
"Om gräs inte skulle vara farligare än alkohol, varför skulle det då vara förbjudet i typ 90% av världens länder?"
Det behöver inte vara ondskefullt och farligt bara för att det är olagligt. Jag antar att du nån gång brännt en CD-skiva, kopierat en film, ett spel, ett program. Din skurk!!
Kanske för att t.ex. alkohol har brukats i stora delar av världen under en lång tid av vår historia. De som stiftar lagar har i typ 98% av fallen INGA egna erfarenheter av t.ex. cannabis. Altså är det inte aktuellt med någon form av förståelse av drogen. Baserar du din åsikt på lagar? D.v.s. det som bestämts av helt främmande personer med egna åsikter och synpunkter. I så fall tycker jag att du borde ta en funderare. Inget är rätt eller fel, bra eller dåligt, enbart för att din lärare säger, mamma säger det, och definitivt inte för att en politiker/journalist/polis säger det. "Så är det. Punkt Slut." Jag tycker att man ska komma fram till sina egna slutsatser.
"Omdömet slås ut bra många gånger mer än alkohol! Och av klart mindre mängd!
Vilket gör det ännu mer livsfarligt med en gräs påverkad bilist än ett fyllo! "
Har du några erfarenheter av cannabis? För mig låter det inte så. Hur många fall av våldtäkt, misshandel, trafikolyckor, drunkningsolyckor, etc. är DIREKT relaterade till alkohol? De flesta behöver inte fråga professor GW för att klura ut sambandet. Effekten av cannabis är inte alls lik alkohol. Jag har aldrig sett någon bli aggressiv eller allmänt odräglig när de rökt cannabis. Så gott som alla jag sett blir glada och lugna. Alkohol sätter ditt balanssinne och dina moraliska spärrar ur spel. De jag känner som har körkort och röker säger att det är svårare att köra full än bäng. Är du intresserad av cannabis tycker jag du ska prova. Annars har du, enligt mig, ingen eller mycket dålig förståelse för drogen. Samma sak gäller alla poliser ( i synnerhet Beukelman och hans "Ravekommission"), SOS-kärringar, etc.
Skulle du prata lika självsäkert om bilkörning med en taxichaufför om du aldrig suttit i en bil? Och vad grundar du dina vilda påståenden på? Någon oberoende forskning eller liknande? Nähä... Synd.
" Sedan finns det inget raffinerat gräs, man vet aldrig vad det man får, och vilket kvalitet det är. Det finns ingen anledning av att börja raffinera det heller eftersom det är olagligt á la moment 22.
Om du köper/dricker hembränt vet du inte heller vad det är, hur starkt etc. Då kan du dessutom, om du har extrem otur, bli blind. Hembränning är vanligt åtminstone i många av Sveriges mindre orter. Det är också olagligt (statligt monopol). Men det blir OK i många svenskars ögon eftersom så många gör det.
Hade det funnits ett Brajbolaget styrt av staten med monopol hade vi följdaktligen kunnat välja mellan olika sorter. Den som köper cannabis av en gatulangare i Amsterdam
är en EXTREMT lättlurad och naiv stackare, d.v.s. så gott som alla handlar i cofféshops där man bedriver seriös verksamhet. De flesta länder i Europa får en mer och mer avslappnad inställning till cannabis. I Frankrike och Spanien kan du i princip röka helt öppet. Detta börjar vi även se i t.ex. England. I Holland och (så vitt jag minns) Schweiz är cannabis lagligt. I Danmark är det i.o.f. olagligt men du har säkert hört talas om Christiania... Som vanligt är Sverige sist i Europa med denna utveckling.
" Dessutom har väl samhället problem nog med att ta hand om fyllon, så varför ta hand om mer personer där man knappt har någon kunskap i det dessutom! "
Av det jag sett i mitt liv verkar det inte som cannabisrökaren behöver hjälp... Faktum är att du kan sköta ditt jobb, dina studier etc. ändå... Kan någon som super 5-7 dagar i vecka göra det? Njaa... Och om man vet så pass lite om cannabis, hur kan du så självklart veta att:
"Omdömet slås ut bra många gånger mer än alkohol! Och av klart mindre mängd! "
Särskilt som jag starkt misstänker att du själv aldrig har rökt cannabis.
"Det spelar ingen roll om THC är farligare än alkohol eller ej.
Det jag vet är att sverige har ett bra mycket bättre samhälle än de flesta andra länder och att legalisera majja skulle knappast förbättra den saken !!!"
Är du inte sugen på att forska, förändra och förbättra? Eller ska vi akta oss för det okända och nöja oss med det vi har? Personligen tycker jag att folk som tycker om att röka ska skita i lagen och puffa ändå... vilket de flesta gör... När man tillräckligt många kan man börja förändra samhället. Detta är vad vi ser i Europa och detta är vad vi kommer att se i ditt trygga lilla Sverige. Tyvärr måste vi vänta ut den styrande generationen tills det är vår tur att överta makten och skicka dem till ett ovärdigt liv på ålderdomshem... Precis som de själva en gång gjorde. Detta kommer tyvärr dröja ett par år, men den som väntar på nå´t gott...
Så ser jag på saken...
/ WiLt
September 13, 2001
En riktig roman du har skrivit där du, men jag måste säga att jag håller med dig.
Sen stämmer det ju att många baserar sina åsikter på vad ngn myndighetsperson tycker, vilket jag tycker är helt fel. Lär er att tänka själva istället.
[ Detta Inlägg ändrades av: Chewie den 2001-11-10 00:01 ]
April 5, 2001
http://www.vegan-straight-edge.org.uk/
http://www.angelfire.com/ok2/sxethic/
http://www.thediscipline.com/
http://www.poisonfree.com/poisonfree/
lite intresanta länkar, läs läs läs.
hänvisar till mina åsikter här nedanför utan att göra mig tjatig.
you swill down your throat
im as bad as the shit
you breathe into your lungs
and ill fuck you up as fast
as the pill on your tongue
[ändrade dåligt ordval]
[ Detta Inlägg ändrades av: unabombER den 2001-11-11 15:33 ]
August 2, 2001
IndigoFlow svarade visserligen ganska bra på det här men jag kände för att skriva lite själv oxå...
"Om gräs inte skulle vara farligare än alkohol, varför skulle det då vara förbjudet i typ 90% av världens länder?"
Svar: Läs IndigoFlows svar..
"Omdömet slås ut bra många gånger mer än alkohol! Och av klart mindre mängd!
Vilket gör det ännu mer livsfarligt med en gräs påverkad bilist än ett fyllo!"
Svar: Nej. Om du rökt själv skulle du veta att det inte stämmer.
"Sedan finns det inget raffinerat gräs, man vet aldrig vad det man får, och vilket kvalitet det är. Det finns ingen anledning av att börja raffinera det heller eftersom det är olagligt á la moment 22."
Svar: men ifall det skulle vara lagligt skulle det ju finnas raffinerat gräs. Det finns ju inget gräs som är farligt att röka, det är bara mer eller mindre starkt. Hembränd sprit kan däremot vara farlig i vissa fall.
"Dessutom har väl samhället problem nog med att ta hand om fyllon, så varför ta hand om mer personer där man knappt har någon kunskap i det dessutom!"
Svar: Efterssom cannabis INTE är fysiskt beroendeframkallande eller skadligt så finns det väll ingen anledning att ta hand om rökarna! Varje år dör flera hundra svenskar av alkohol. Sen alkoholen upfans har säkert flera milioner människor dött av det samanlagt. Av THC har däremot 0 människor dött samanlagt. Ja, det är sant. Dom som dött av canabis har dött av själva rökningen, alltså lungcanser eller nåt liknande, och dom har ju sannolikt varit stor rökare av tobak oxå.
"Det spelar ingen roll om THC är farligare än alkohol eller ej. Det jag vet är att sverige har ett bra mycket bättre samhälle än de flesta andra länder och att legalisera majja skulle knappast förbättra den saken !!!"
Svar: Ja men man vill ju kanske gå fram i utvecklingen oxå. Alla kanske inte är nöjda med det kontroll-samhälle vi lever i idag. Om samhället skulle bli bättre är svaret: ja. Ifall canabis skulle vara lagligt skulle inte lika många bli beroende av alokol, ungodomar skulle inte slåss lika mycket nere på stan, alkoholister skulle kunna avvänja sig med cannabis. En cannabisrökare slår tex inte sin fru. Dessutom är det mycket lättare att komma ur ett psykiskt beroende än ett fyskiskt. Alkohol ger ju tex abstinens besvär.
oxygenial: Ta reda på lite info om ämnet först innan du skriver ett sånt inlägg tack..
2x 80 gig raid
1x 40 gig
1x 17 gig
1x halvtrasig 8 gig =(
[ Detta Inlägg ändrades av: nXsty den 2001-11-11 16:55 ]
November 11, 2001
Det är för att Alkoholen har funnits nästan lika länge som människan själv, så därför har det praktiskt taget aldrig varit möjligt att olagliggöra.
Cannabis har inte brukats av människan lika länge, och staten har ännu inte hunnit skaffa sig en uppfattning om hur det ligger till med Cannabisrökning. Men det är påväg uppåt, cofféshop'sen smyger sig sakta men säkert in i varje land, i Holland finns det redan. I Holland är det lagligt för en privatperson att max innehava 5g röka, och personer med licens för försäljning får givetvis innehava en större mängd, och i Danmark är det "olagligt" men poliser/myndigheter bryr sig knappt om det, man kan praktiskt taget gå och röka sin joppe ute på stan.
Jag är helt säker på att vi kommer ha cofféshops här i Sverige om 5-10 år.
Jag har varit med om ruskigt många Cannabis/THC "konversationer", jag har svar på allt.
/linear
1 Guest(s)