October 21, 2005
Hej kör på ett Nokia M5122 modem med hubb kan få 4 separata ip nr
från adls serven funkar bra på en 3mbit lina nu har jag en 8mbit lina och
modemet hänger inte med. vet något om något annat modem som kan ta flera ip nr från internet leverantören obs jag pratar inte om en router.Tror att något bredbandsbolagets modem fixar det men är ej säker
January 8, 2003
Söker du efter en Gateway? Anars är väl ett ADSL 2+ modem med inbyggd router att föredra. Du får FW, inloggning för inställningar osv. Finns många modeller varav de från D-links 400 serie är de mest beryktade i dålighet.. Har själv ett Speedtouch 510V5 som stått på i ett halvårs tid nu utan några som helst problem. Våran har en port men den är kopplad till en vanlig switch som alla datorer är kopplade till.
October 21, 2005
Vill ha mina datorer diret mot internet utan och blanda in någon router modemet ska ha 4 portar som kan ta eget ip från adls serven t Nokia M5122 modemet fixar det men fixar inte 8 mbit tappar 2,5 mbit jämfört med Prestige_660H-61 modem som bara kan fixa en ip
länk till pdf fil på nokia modemet
February 1, 2002
modatas wrote: Vill ha mina datorer diret mot internet utan och blanda in någon router modemet ska ha 4 portar som kan ta eget ip från adls serven t Nokia M5122 modemet fixar det men fixar inte 8 mbit tappar 2,5 mbit jämfört med Prestige_660H-61 modem som bara kan fixa en ip
länk till pdf fil på nokia modemet
jag har ett likandat och det ska klara 8mbit, det står t.o.m i manualen.
January 8, 2003
Kört TPtest under någon längre tid flera gågner om dagen så du fått lite statistik på det? Skillnaden kanske var så stor för just det tillfället ananrs. Kör 3 gånger eller mer om dagen i en vecka eller mer så ska du se att det kan skilja sig mycket bara morgon mot kväll och vilken veckodag det är. Tex är måndag morgon säkert bättre än fredag kväll.
October 21, 2005
Lösningen var enkel, fick svar på SweClockers forum
Har själv testat detta för massor med år sedan för att dela på internetlinan men då funkade det inte men nu funkar dena lösning finemang!!
kör nu på Prestige_660H-61s adls2 modem in i en 8 ports switch
Och alla 8 portarna tar eget ip från adls servern =aktivt läge?utan massa router strul
1 Guest(s)