January 5, 2004
Det är dags att låta båda datorera få tillgång till internet. Det jag vill ha är en icke trådlös förbindelse till den ena datorn, och en trådlös till den andra (i.o.m att denna kommer stå i ett annat rum). Det lär aldrig bli mer än 3st datorer kopplade till samma lina.
Vad bör inhandlas? Finns ju "en del" att välja på...
Det är en usel Felia 0,5:a som ska delas, så några snabba grejjer är overkill så det skriker om det. Det kommer heller inte vara någon filtrafik mellan datorerna.
January 30, 2004
Jag har också Telia och kör med en ZyXEL Prestige 324 router, sedan har jag dragit en oskärmad TP kabel, kategori 5...genom hela huset till min andra dator. Jag har använt kroneverktyg för att skarva fast kontakterna i en "dosa" som sitter på väggen bakom varje dator. Från den dosan går också en oskärmad 2 meters kabel med en kontakt i varje ände..den ena kontakten i dosan och den andra i nätverkskortet. Om du vill ha trådlöst eller vad du sa kan jag inte hjälpa dig men så här har jag gjort och det är klart lättast...
January 5, 2004
Trail_BlaZer wrote: Jag har också Telia och kör med en ZyXEL Prestige 324 router, sedan har jag dragit en oskärmad TP kabel, kategori 5...genom hela huset till min andra dator. Jag har använt kroneverktyg för att skarva fast kontakterna i en "dosa" som sitter på väggen bakom varje dator. Från den dosan går också en oskärmad 2 meters kabel med en kontakt i varje ände..den ena kontakten i dosan och den andra i nätverkskortet. Om du vill ha trådlöst eller vad du sa kan jag inte hjälpa dig men så här har jag gjort och det är klart lättast...
Problemet är att det är ett ont måste att ha trådlöst till dator nr. 2. Å andra sidan vill jag inte ha det till dator nr. 1, så hur jag ska kombinera en lösning till detta är min akhilleshäl...
January 5, 2004
Starscream wrote: router som Trail_BlaZer sa.
dvs...
................................Accesspunkt ---> Dator1
(Internet) --> Router [
................................Kabel -----------> Dator2
Trådlös accesspunkt, dito nätverkskort och en router är alltså vad jag behöver? Kabel har jag så det räcker...
Tips på specifika produkter?
February 1, 2002
Freddesix wrote: [quote=Starscream]router som Trail_BlaZer sa.
dvs...
................................Accesspunkt ---> Dator1
(Internet) --> Router [
................................Kabel -----------> Dator2
Trådlös accesspunkt, dito nätverkskort och en router är alltså vad jag behöver? Kabel har jag så det räcker...
Tips på specifika produkter?
ang. accesspunkten så bror det på hur långt du har till datorn och vad som är mellan dom... väggar, metall, papper osv.
1 Guest(s)