November 12, 2002
tja
jag undrar vilken är den bästa router?
själv hittade jag några som verkar vara bra
D-Link DI-604:Ny gateway för bredbandsuppkoppling med inbyggd 4-portars switch och brandvägg
D-Link DI-804V:D-Links toppmodell. Inbyggd 4-portars switch och brandväggsfunktion. DI-804V ger Dig möjlighet till att köra upp till 8st VPN-tunnlar och är utrustad med Triple Data Encryption (3DES) och Stateful Packet Inspection (SPI).
sen hittade jag en nätverkskort som jag inte förstog riktigt och det är 3C905CX-TX-NM 10/100Mbit med bios PCI där står det med BIOS PCI vad menar dom med det
ha det så bra
April 1, 2003
beror juh vad du har för krav...jag har en d-link 804..o den har för mkt funktioner som jag inte ens använder...så om du skall hålla på o leka o sånt så köp 804 eller nån annan avancerad...annars köp nån billig!
PS. dom hårdvarubrandväggarna suger FETT! T.o.m jag lyckades hacka in mig på min egen datorn från skolan..och jag kan nästan INGET om hacking... :cy:
May 27, 2002
oxiswoofer wrote: beror juh vad du har för krav...jag har en d-link 804..o den har för mkt funktioner som jag inte ens använder...så om du skall hålla på o leka o sånt så köp 804 eller nån annan avancerad...annars köp nån billig!
PS. dom hårdvarubrandväggarna suger FETT! T.o.m jag lyckades hacka in mig på min egen datorn från skolan..och jag kan nästan INGET om hacking... :cy:
*ASG* Det beror ju på hur du ställer in det iofs!!!
May 9, 2001
Är inte Cisco rätt dyra?
Dessutom har jag för mig att deras produkter är mer anpassade för företag.
Själv skulle jag inte köra med mjukvarurouter även fast det var gratis.
Betydligt krångligare att få det att fungera tillfredsställande plus att Linux inte är det lättaste OS att hålla på med.
December 20, 2001
September 13, 2001
rsastin wrote: Är inte Cisco rätt dyra?
Dessutom har jag för mig att deras produkter är mer anpassade för företag.
Själv skulle jag inte köra med mjukvarurouter även fast det var gratis.
Betydligt krångligare att få det att fungera tillfredsställande plus att Linux inte är det lättaste OS att hålla på med.
Cisco är inte speciellt billiga nä.
Anpassade för företag ?
Nja jag vet inte, det beror ju på hur kräsen man är, jag vet privatpersoner som har liknande saker hemma.
Att köra en mjukvarurouter är ungefär lika svårt som att köra en hårdvarurouter, ifall du väljer tex clarkconnect.
Du gör alla inställningar i en web-browser, massa klickande bara.
Det plus att du har funktionaliteter du omöjligt kan få i en HW-router.
För att köra Clarkconnect behöver du inga linuxkunskaper alls.
2 Guest(s)