March 5, 2002
Jag har nu Telia 2mbit som jag betalar 957kr per kvartal för (använder inte e-faktura, annars hade det gått på 897kr). Bindningstiden går nu ut i december, och jag vill ha snabbare internet.
Jag har mailat NetAtOnce, de skrev såhär
Hej!
Det är inga problem att erbjuda dig 24 mbps du bor bara 600 meter från
telestationen så det kommer gå som tåget.Priset vi kan erbjuda dig är 149;- i 6 månanader där efter 299:- för
24/3 mbps.Vill du att jag ber en säljare ringa dig?
MVH
Stefan>
> Hej, vad är det för kampanjerbjudande ni skriver om på er hemsida med
> sänka priser på bredband?
>
> Kan ni leverera 24mbit till telefonnummer **** och isåfall
> till vilken kostnad om vi väljer att ha kvar Telia som vår
> telefonleverantör?
>
> MVH Mathias
Det låter ju bra och så, men de har en bindningstid på 18 månader, och om det visar sig vara skit så vill man ju inte sitta med det i 18 månader... Kort sagt, någon som har bra eller dåliga erfarenheter av NetAtOnce? Åsikter uppskattas 🙂
Telia skulle ta 180kr mer i kvartalet för 24mbit, och då får jag "bara" 24/1 och inte 24/3 om jag förstått det rätt.
Måste man ha något speciellt modem för att då de där 3mbit upload också förresten?
Tack på förhand
March 5, 2002
NAO ringde upp mig på min mobil (!!) och jag pratade med dom, det blev så att jag fick 24/3 (jag har redan ADSL2+-modem) i 12 månader (dom har 3 månaders uppsägningstid) för 159kr/mån de första tre månaderna och sedan 299 i månaden resten, när jag fortfarande har Telia som förval på vanliga telefonen. Låter bra i teorin, få se hur de är prestandamässigt..
March 5, 2002
Update:
Officiellt leverans sker idag (senare antagligen, 2am nu), men igår (för några timmar sedan) så märkte jag att jag fått nytt iP (använder router som återansluter när anslutningen tappas), med netatonce-host. Wee tänkte jag, 24mbit! Yeah right. tptest.se: 11 ner, 0.9 upp. Tänkte att jag har ju inte startat om modemet, gör det, startar även om routern för säkerhets skull.
Provar igen, nu får jag 9mbit ner och 0.9 upp. Jaha... tptest.se är ju inte så pålitligt, så jag drar igång massiv fil-slangning ifrån SUNETs FTP. Maxar totalt ut på 1150KBps. Dvs Långt under hälften av vad jag beställt.
Jag skall ringa NAO imorgon och se vad som står på. I luren så sa försäljaren att jag bodde mindre än en kilometer ifrån telestationen vilket skulle göra att min hastighet skulle bli nästan den maximala. Yeah right...
Bara för att, så provade jag att köra utan router också, men det var ingen skillnad som helst.
Kan det vara så enkelt att mitt ADSL-filter behöver bytas, eller något? Det tror jag dock inte, det är ju det filtret som följde med ADSL-modemet som jag fick av Telia (ett modem som klarar annex m (dvs ADSL2+ > 24/3)), ett Zyxel. Såja, fick skriva av mig lite nu... 👿
Final verdict får vänta tills imorgon... sagan fortsätter.
1 Guest(s)