January 21, 2005
Vilken ADSL ISP ska man välja? Är inne på glocalnet men verkar ju vara lite halvdant med dom? Blandade åsikter etc. Om jag sitter med en 6-7mbit i download istället för 8mbit spelar mig ingen roll. Kommer mest slösufta,tanka lite samt köra en privat FTP server.
Kommer ju flytta till Vallentuna inom 2 veckor och vill då gärna ha valt en.
November 19, 2004
Läste aldrig ditt inlägg innan jag röstade så jag röstade på den ISP jag har istället för den jag rekomenderar 😛
Jag rekomenderar däremot någon ISP som _INTE_ levererar linan via någon DSL teknik...
Bredband2 har jag hört bra arnars. Ta det billigaste (DSL är helt uteslutet ;))
March 1, 2006
Fluffy-141 wrote: Vilken ADSL ISP ska man välja? Är inne på glocalnet men verkar ju vara lite halvdant med dom? Blandade åsikter etc. Om jag sitter med en 6-7mbit i download istället för 8mbit spelar mig ingen roll. Kommer mest slösufta,tanka lite samt köra en privat FTP server.
Kommer ju flytta till Vallentuna inom 2 veckor och vill då gärna ha valt en.
Fan flyttar folk till vallentuna fortfarande 🙂
February 24, 2006
August 16, 2003
ähh, när det gäller DSL uppkopplingar så är det som att spela på ett lotteri, det är mycket tur det handlar om, samma ISP kan ha olika hårdvara på olika ställen vilket gör att det kan fungera skit för vissa men alldeles utmärkt för andra. sen om någon säger att någon ISP suger för att dom var skit för 2 år sedan är också ointeressant, det är nu som räknas!
ska du spela så är Telia kanske bästa valet då dom för det mesta har lägre latency, men det kostar ju också 🙁 ska du inte spela så spelar det egentligen ingen roll vad du väljer, låt plånboken bestämma 😉
February 19, 2002
Hej!
De senaste fem installationer med Glocalnet som jag har haft att göra med har haft problem (stora och små) men det löste sig. Sedan har det inte varit några problem med uppkopplingen. Det som jag inte gillar med glocalnet är deras support som är minst sagt otrevlig. Får du problem så är inte Glocalnet att rekommendera annars OK.
Comhem har haft stora problem tidigara (då snackar vi ett år sedan) men de har blivit bra på senaste tiden (det är min uppfattning). Inga problem med installationer och och OK support.
De andra har jag inte haft tillräckligt mycket att göra med.
August 16, 2003
om det skiter sig, att det inte fungerar som det ska, mja, om dom inte kan leverera det dom ska så säger du det till dom och att du då vill häva avtalet, så det ska man nog inte oroa sig allt för mycket om, men läs igenom avtalet innan du skriver under det så du inte avsäger dig den rätten 😉
2 Guest(s)