March 7, 2004
Såhär ligger det till: Vi har stadsnät 10/10 från telia, men vill ha 100/100 vilket telia inte kan leverera! Är det någon här som har erfarenheter av andra leverantörer i mälarenergis stadsnät? Bredband2, Adamo, ABCBredband samt Skycom är de som kan leverera. Är det någon som vet nått? ;>
June 5, 2003
Jag tänkte bara låna den här tråden och ställa en fråga.
Ska beställa Internet nu efter en tid på annan ort. Har tillgång till Varbergs stadsnät och har sex st leverantörer att välja mellan. Dessa är:
ABC Bredband
Adamo
Bahnhof
Bredband2
IP-bolaget
rixPORT80
Hade tänkt att välja rixPORT80 men när jag tittade runt lite mellan dem var de dyrast och hade minst tjänster som ingår.
Vad har ni för erfarenheter av ovanstående leverantörer? Bahnhof var billiga och hade en hel del extratjänster som ingick. Kan det vara ett bra alternativ?
ABC har jag aldrig hört talas om så de tror jag inte jag väljer. Adamo har jag haft men vet inte riktigt om jag tyckte de var särskilt bra.
Viktigast är att det är en stabil leverantör med så lite krångel som möjligt. Extratjänsterna är inte lika viktiga eftersom jag bara kommer att ha Internet där under ca 14 månader.
Vad säger du CTRL? 😉
December 18, 2003
ABC Bredband ägs av SkyCom. En nystartad operatör. De är billigast nästan överallt.
SkyCom är ju den största leverantören av tjänster i de öppna stadsnäten. De äger ju ABC Bredband, Bredband2 och Digisip (och så givetvis SkyCom också 😉 ).
SkyCom verkar väldigt seriösa tycker jag. De har sagt att de ska växa till att ha över 100 000 kunder till slutet av 2007. (de har NU över 70 000 st. kunder).
Jag känner många som har Bredband2 och av dem är alla väldigt nöjda med tjänsten.
Själv bor jag inte i ett område där dessa möjligheter finns (finns bara ADSL-möjligheter tyvärr). Om det skapades ett stadsnät där jag bor, så skulle jag nog välja mellan Bredband2 och ABC Bredband. Skulle absolut INTE välja Telia iallafall.
mvh
October 7, 2002
IP-bolaget har jag blandade erfarenheter av. Bodde tillsammans med syrran och hennes pojkvän, och vi hade dem (billigast av dem vi hade att välja på). Abbonemanget stod på mig. Sen flyttade jag ut, och skulle skaffa bredband också. Hade varit nöjd med dem dittills så jag tänkte att de kunde få mig som kund när jag bodde ensam också. När de inte kopplat in något veckor efter att jag skickat in kontraktet, ringde jag dem. Det visade sig att de inte hade kopplat in det "eftersom jag ju redan hade ett abbonemang". Fast på en helt annan adress än jag ville ha det nya. Tydligen gick det bara att lägga upp ett abonnemang per kund i deras ekonomisystem, och när de upptäckte det la de bara undan min ansökan (istället för att som man skulle kunna tycka, ringa mig och meddela mig om problemet). Vi kollade också om det gick att flytta det gamla abonnemanget till min systers pojkvän, men det gick bara om de först fick koppla ur anslutningen i ett par veckor och sedan öppna helt på nytt. Att bara ändra faktureringsuppgifterna utan att koppla bort dem från internet under ett antal veckor gick inte att göra. Inte ens om vi betalade avgiften för inkoppling (vilket vi räknat med att få göra).
Det hela slutade med att jag knallade in på kontoret hos deras konkurrent (som fanns i samma hus som jag jobbade, fyllde i en blankett och några dagar senare hade jag internet i min nya lägenhet. Abonnemanget hos min syster står fortfarande på mig däremot...
2 Guest(s)