July 18, 2003
Det här kanske är en vanlig tråd men man kan aldrig få för mycket kommentarer.
Jag sitter med en nyinköpt D-Link DI-604(H/W D1, arm9) men den pallar inte ett dyft (läs min andra tråd: https://www.nordichardware.se/.....hp?t=78026 ).
Så jag måste byta....om det går. Vilken router använder du och hur tycker du att den fungerar? Jag har kollat lite på en NetGear DG834, nån som äger en sån eller vet hur den är?
November 10, 2003
Har en 3COM Office Connect 3cr856-95 och den klarar lite mer än Di-604 som en riktigt bra apparat. Undvik Netgear och Realteks nätverksprodukter.
satsa på en ännu mer seriös router som Powerbit eller liknande. Har en Safe Gate PF som väntar på att bli använd när jag skaffar en bra switch.
July 18, 2003
jgb_jgb wrote: Har en 3COM Office Connect 3cr856-95 och den klarar lite mer än Di-604 som en riktigt bra apparat. Undvik Netgear och Realteks nätverksprodukter.
satsa på en ännu mer seriös router som Powerbit eller liknande. Har en Safe Gate PF som väntar på att bli använd när jag skaffar en bra switch.
Varför bör jag undvika Netgears och Realteks produkter?
November 10, 2003
netgears gamla plåtlåda var bra (kylningen ?), ingen personlig erfarenhet men. den spejsiga nya lådan skulle inte klara belastningen enligt några bekanta.
realtek skall väl undvikas när dem inte ens kan tillverka vanliga nätverkskort som funkar ordentligt.
hellre okända tillverkare än realtek
June 18, 2001
jgb_jgb wrote: netgears gamla plåtlåda var bra (kylningen ?), ingen personlig erfarenhet men. den spejsiga nya lådan skulle inte klara belastningen enligt några bekanta.
realtek skall väl undvikas när dem inte ens kan tillverka vanliga nätverkskort som funkar ordentligt.
hellre okända tillverkare än realtek
Är det något budget kort som fungerar i många miljöer och dessutom stabilt så är det ju Realtek!
Idagsläget väljer jag hellre ett Realtek 8139 baserat kort än 3Com 3c90x som ju är så fult med buggar så jag vet inte vad.
Jag kör dessutom Netgear hellre än DLINK som ju haft problem med värme i åratal!
November 10, 2003
2 Guest(s)