August 19, 2006
Hej. Vi skall skaffa nytt bredband till våran lägenhet, och undrar vilken leverantör vi skall satsa på?
Vi bor i Varberg och har kollat på Varbergs Energi, men de var hutlöst dyra(299 kr/ månad för 2Mbit) :cy:
Har kollat på Tele2,samt Glocalnet. De skall ha 199 kr i månaden för 2Mbit.
Vilken skall man välja av dessa två? Är det någon annan leverantör som får bra beröm här på forumet?
Har haft Telia,samt UVTC innan. Telia var för dyrt,och UVTC kunde man inte ha här tydligen.
Tacksam för tips o råd.
August 16, 2003
är du bara ute efter lågt pris så ta det som är billigast.
annat alternativ kan vara:
TDC 2Mbit 199kr
TDC 8Mbit 249kr (149kr första 6 månaderna ingen bindningstid modem ingår)
TDC 28Mbit 299kr (199kr första 6 månaderna ingen bindningstid modem ingår)
jag har själv 28Mbit tjänsten. ( http://www.tdc.se/privat/ )
själv är tycker jag idag att BBB's "Bredband 20 Pro" är mest interesant (20/3) men jag hoppas på att VDSL2+ kommer snart.
edit: jag känner många som har/harhaft/byter ifrån Glocalnet för att dom har bara haft trassel och sämst support som man inte kommer framtil, ett stort grattis till Jalle64 som har lyckats klara sig undan detta 😉
August 19, 2006
Ok.det lutar mest åt Tele2 tycker jag. Kan ej ha bredband via kabel-tv nätet här heller tyvärr.
Någon som vet hur Tele 2´s support är? Har hört del negativt om Glocalnet,men inte så mycket om Tele2....
Kanske kan bli en liten omröstning här:
Vilket är bäst, Tele 2 eller Glocalnet?
(Det blir nog det som det blir mest positiva reaktioner här om på forumet, så var ärliga)
August 19, 2006
August 19, 2006
Jesus Of Suburbia wrote: Ok, bra att veta.
Men vilka är bäst av Tele 2 och Glocalnet?
Hur bra är t ex kundsupporten på Tele 2 resp. Glocalnet?
Man får ju se till andra saker än till priset när man skall välja bredbandsleverantör.
Support hos Tele2?? Skulle dom ha börjat med det nyligen då eller? Tidigare hade dom iaf bara uppkäftiga spolingar som svarade i telefon och kom med dom mest fantastiska bortförklaringar om man hade tur och tid att sitta nån timme.
Betänk även att många har stora problem den dagen dom vill byta från Tele2 till något annat.
Glocalnet har jag aldrig haft att göra med, men har en bekant som har 2Mbit ADSL hos dom när han har tur.
"Man får ju se till andra saker än till priset när man skall välja bredbandsleverantör."
Just det, och därför väljer iaf jag Telia, för jag vill ha internet som fungerar mest hela tiden. Det har fungerat klanderfritt i ungefär 4 år nu, har legat nere mindre än 3 timmar under dom åren.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 19, 2006
Nope,har endast allt hos BBB idag. Visst det fungerar väl bra och så,men vi tycker det är att slänga pengarna i sjön, när man betalar mer än vad man har behov för.
Verkar som det inte är så många som har Glocalnet här? Tele 2 får lite svidande kritik, men inte så många här på forumet som har Glocalnet?
Det vore bra om fler med Glocalnet kunde skriva inlägg om deras erfarenheter med dem, kundsupport osv osv. På det viset blir det mer rättvist och lättare sedan när vi skall bestämma oss.
Men i slutändan blir det väl lite att chansa? Man vet ju inte hur det fungerar för just oss? Det kan ju krångla oerhört för vissa ,samt fungera perfekt för andra.
Men Telia samt BBB och UT går BORT. Detta p ga av alldeles för höga priser på bredband. Den s k kundsupporten är ju inte mycket att hänga i granen heller.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 19, 2006
February 24, 2004
August 19, 2006
August 19, 2006
Nu har det iaf löst sig. Vi fick ett bra erbjudande från Bredbandsbolaget med 199 kr på bredbandet 2 Mbit om vi stannade kvar hos dem. Även telefonin blev lägre.
Bra att de trots allt bryr sig som sina kunder, så vi stannar kvar ett tag till.
Någon mer som råkat ut för detta?
2 Guest(s)