April 15, 2003
Hejsan!
Har för tillfället en 3com OfficeConnect wireless 11g som jag mest köpte för att få trådlöst @ 54Mb/s hemma. Men har dock upptäckt någonting som bekymmrar mig: Man kan endast ha 10 st virtuella servrar! Detta är ett stort problem då jag har 2 servrar + 2 klienter bakom routern som alla har ca 4-5 applikationer som jag måste kunna nå utifrån, portforwarda. I och med att min nuvarande router endast tillåter 10 st virtuella servrar (varför ska de överhuvudtaget begränsa? Tror ej att det är brist på hårddiskutrymme) så kan jag ej använda en massa applikationer som jag skulle behöva.
Jag letar således efter en ny och billig router som inte har begränsningar för vad som gäller virtuella servrar (eller som har en begränsning som ligger på 30+ eller liknande). Dlink 604, kan det vara något? har letat runt men ingen skriver hur många virtuella servrar den har stöd för, vet ågon av er det? har dock läst att många har problem med dessa routrar, har haft tillgång till en och den funkade rätt bra faktiskt, dessutom kostar den endast 390kr vilket är ett stort plus.
Hemskt tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta.
November 10, 2003
hej
har en PowerBit SafeGate (nypris 2500) och en 3COM 3cr856-95 (nypris 1400) som klarar olika services till olika datorer.
safegaten har 1x 10/100 wan och 1x 10/100 lan + usb
3com har 1x 10/100 wan och 4x 10/100 lan
administreras genom browser
ge bud
finns i Sollentuna
2 Guest(s)