January 18, 2004
January 18, 2004
January 19, 2002
Jag förmodar att du kör Windows 2000 server då.
Installera komponenten RAS (Remote Access Server) och utgå från den. Står datorn bakom en brandvägg så måste du öppna portar för PPTP alt. L2TP beroende på vad du vill köra.
Förmodligen så är detta överkurs för vad du vill göra. Jag gissar på att du vill kunna fjärrstyra din dator utifrån. Isf kan jag rekommendera VNC. Samma sak gäller för brandväggen (port 5900 std) men avsevärt mycket enklare att sätta upp.
December 3, 2003
För att komma åt en dator hemma har jag använt Remote Administrator med gott resultat, ett annat alternativ är ju Terminal Services.
Har inte testat med 2000, men det kan funka med Remote Desktop som är inbyggt i XP.
Edit: Om det är så att du bara vill komma åt nåt för att kunna administrera och köra program etc är VPN rätt onödigt. Det är mera tänkt för att komma åt ett annat nätverk med dess resurser över Internet, t ex en mailserver.
January 18, 2004
vad jag vill kunna göra är att köra nätverkspel med redan registrerad cd key.
Min teori:
När man kör tex cs över internet med en använd cdkey så fungerar det inte,
kör man med använd cdkey på lan så fungerar det utan problem, men om man då kör nätverk över internet hur går det gå?
det borde ju fungerar, därför har jag ingen använing av remote admin eller liknande
1 Guest(s)