December 19, 2002
Har sökt en del här på forumet men det verkar bara gälla win-tunnlar. Jag har 4st datorer på vitt skilda geografiska platser, som kör diverese intressanta OS. Vi kan kalla punkterna A, B, C och D. Om alla ska kunna prata med alla, bör jag göra en tunnel från A-B, A-C, A-D, B-A, B-C, B-D osv. osv. osv. eller finns det nått smidigare/bättre sätt att lösa det på??? Räcker det med en tunnel mellan varje punkt eller bör jag ha flera? Vad är det för fördel (om det är någon alls) med att ha flera tunnlar? I dagsläget finns inga routrar inköpta men det lutar lite åt DI-804HV. Någon som har erfarenheter av den routern?
September 1, 2002
Jag skall inte säga så mycket för jag har ingen erfarenhet alls, men varför skulle det inte räcka med att köra VPN mellan B->A, C->A, D->A? Då borde ju alla 4 datorerna vara inne på samma virtuella privata nätverk (dvs dator A's nätverk). Dator A kommer väl få jobba en del, men alla datorer bör kunna nå varanda i alla fall.
May 7, 2002
Gamblor wrote: Jag skall inte säga så mycket för jag har ingen erfarenhet alls, men varför skulle det inte räcka med att köra VPN mellan B->A, C->A, D->A? Då borde ju alla 4 datorerna vara inne på samma virtuella privata nätverk (dvs dator A's nätverk). Dator A kommer väl få jobba en del, men alla datorer bör kunna nå varanda i alla fall.
Det fungera.
1 Guest(s)