November 4, 2002
Lexus wrote: Tjenare. Är ute efter en w-lan hub/switch. Nån som har en sån här? Netgear Wireless .11g+ Router 4p - 108 Mbps . Tyckte den såg intressant ut 🙂 eller är det nån som har nått bättre att rekommendera? 😮
Du ska inte räkna med 108mbit/s.. Det är bara Netgears Packetbursting som boostar hastigheten ibland.. Du ska vara glad om den ens klarar av .g (54mb/s). Köp 3com ifall du har råd. Det är värt dom extra slantarna.. Själv har jag en Officeconnect 3com router med wlan och 5 switchade portar. Den funkar klockrent. Och den är riktigt snabb.
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
August 24, 2002
Nu har jag Netgears 108mbit grejer och jag är riktigt nöjd. 108mbit kan du dock endast använda om du ser routern där du har wlankortet.
Min förra 3com var riktig dålig. Jag kom aldrig över 300kb/s i överföringshastighet.
Nu där jag sitter med två betongväggar imellan kommer jag upp i allafall 34mbit/s. Ligger på en 2.6mb/s och det är fult tillräckligt för mina behov.
Jag rekomenderar Netgears paketet.
/Oscar
1 Guest(s)