July 26, 2003
Jag ska täcka in delar av en byggnad med W-LAN, dels en öppen lobby som sträcker sig över två våningar plus några mindre rum. Jag skulle tippa på att det kommer krävas 2-4 accesspunkter för att täcka in allt.
Är det någon som har erfarenhet av mindre publika W-LAN och/eller har förslag på lämplig hårdvara?
Det kan bli svårt att dra en massa tp mellan accesspunkterna så trådlös förbindelse mellan enheterna är att föredra.
July 26, 2003
Det gäller ett företag, hög säkerhet är en fördel man vill ju inte gärna att någon ute på gatan lätt kan använda företagets uppkoppling. Vad jag vet så är inte säkerheten så värst hög med 128bit WEP så det blir att betrakta W-LANet som en publik zon. Någon typ av autentiering behövs också för att göra det lite svårare för obehöriga att använda nätet.
Annars är hög driftsäkerhet, bra räckvidd och möjligheter till expansion det viktigaste.
August 24, 2002
Du skulle ju behöva någon form av inloggning.
Finns det någon sådan lösning?
Något i stil med TELIAs DSL inloggning. Om man kunde låsa en startsida till routrarna sedan göra en php lösning el dyl.
W-lan är ju väldigt sårbara och lätthackade.
Hur många användare rör det sig om? Du vet, att du delar på den bandbredden som en router har. altså 108mbit är den totala trådlösa bandbredden.
2 Guest(s)