April 11, 2004
Hejsan!
Jag har en fråga angående WLAN. Hur stor är risken att ISP ser det som skickas i skrift över webcam tex lösenord etc och givetvis kan han se mottagaren på bild över webcam?Om ISP kan göra det, är det lätt för honom att göra det eller krävs det lite ansträngning och tekning för att ISP ska kunna göra det? Kan han lagra den informationen?
Jag har inget WEP eftersom om jag aktiverar det har jag inte länge tillgänglighet till surfning. Hur kan detta lösas?
Svara så fort sett den här inläget tack!
December 24, 2002
ehm.. förstår inte riktigt..
Har du ett trådlöst nätverk hemma? och en trådlös WLAN webcam?
och vill kunna använda den utan att folk utan tillstånd ska kunna se dig..?
Vad har det med din ISP o göra?
Skicka text med webcam? menar du alltså att du tar en bild på texten o sen skickar den över nätverket? är det inte lättare att bara skicka dokumentet över nätverket då?
förstår inte riktigt vad du menar.. kanske bara e jag som e lite morgontrött?
December 15, 2002
Din ISP har ingen anledning att spionera på dig. Självklart kan information som inte krypteras läsas utav utomstående, men detta är inget fenomen som enbart berör Wlan. Självklart ökar risken att någon annan än din ISP avlyssnar trafiken, vilket inte kräver särskilt mycket kunskap att göra om du inte krypterar ditt nät.
Så länge du följer avtalsregler gentemot din ISP har du inget att oroa dig för.
Välkommen till forumet 🙂
April 11, 2004
Eftersom vår ISP är samma person som tillhandhåller även sändare till den trådlösa förbindelsen. På den bärbara datorn finns det en inbyggd motagare. Detta gör att det är svårt att aktivera krypteringen WEP eller någon annan eftersom det krävs att nycklar o dylikt matchar på både på sändaren o motagare(har försökt med WEP...). Finns det någon annan lösning till detta?
Även om det inte är någon större sannolikhet att någon kopplar upp sig på just denna anslutningen så finns den chansen... 😮
1 Guest(s)