Webserver bakom router...|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Webserver bakom router...
RoadRunner
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 271
Member Since:
June 30, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 26, 2005 - 7:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Mors alla

Sitter när jag har tid och försöker leka med att starta upp en liten webserver för olika projekt bakom routern min. Netgear RP614, sedan består nätverket även av en trådlös router men den ska inte påverka i första steget tycker jag.
Port Forwarding ska vara påslaget för port80. Routas till statisk IP, min webserver. Server fungerar inom lokalt nät men verkar åtminstone inte fungera utåt. Någon som känner till om det är något speciellt med denna modell eller om det är något annat som jag förbisett? Kan tänka mig att det blir svårt kontrollera från min egen dator (router hos ISP struntar i förfrågan eftersom den skulle skicka tillbaka paketet samma väg det kom från). Provat att regga gratisdomän till mitt IP men verkar vara dödfött även det...

Servern står inte på för jämnan så tjänar inget till att jag lämnar ut adress för alla att prova... men är jag online kan ni messa för IP och test. Hänger mest på Köp&Sälj om ni inte visste det 😉

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
Member Since:
January 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
942888
August 28, 2005 - 9:21 am
sp_Permalink sp_Print

'netstats' i cmd.
Kolla om porten är öppen.

Är du säker på att DHCP'n är avaktiverad på den andra routern samt helt öppen så den inte stör nätverket/nätet på något sätt?

RoadRunner
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 271
Member Since:
June 30, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
942919
August 28, 2005 - 10:37 am
sp_Permalink sp_Print

Mors

Ska kolla upp det mera noggrannt när jag WebServer inkopplad nästa gång, men om du menar port 80 på webserver så måste den vara öppen eftersom det fungerar på lokalt LAN.
DHCP på router2 ska vara avaktiverad ja, dock är det givetvis möjligt att den på något sätt stör nätet. Men å andra sidan är den egentligen bara inkopplad som en switch/trådlös accesspunkt... skulle ha känts mera troligt att det är den som stör om webserver gick via den. Har tänkt bygga det på det viset senare, köra trådlöst till webserver om inte trafiken blir större än jag räknat med så kan jag placera den var som helst utan att behöva dra kabel 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 44
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL