August 24, 2002
Har stött på detta problem två gånger nu.
Första var en D-link utrustning när man aktiverat WEP så motog inte klienten någon IP av DHCP servern.
Den hittade nätverket och säger att den är ansluten men den kan inte ta emot något IP. Du kunde inte heller sätta en statisk IP och få det att fungera.
Kom idag även i kontakt med en Netgear utrustning som agerade likadant.
Har nu försökt sätta mig in i det men hittar inga svar.
Någon som känner till detta? Om det är jag som gör något fel när jag anger WEP-nyckel/ar eller?
Skriv skriv!!!
December 10, 2001
Har nog inte svaret på ditt problem men tänkte klaga lite istället 😛
Har börjat hata D-link. Har just nu en DI-624+. Där gick det inte att ha WEP utan att saker började krångla. Men det löste sig när jag uppdaterade firmwaren till den senaste. Fast nu har den börjat boota om lite då och då vilket är ruskigt jobbigt, samma problem med en annan d-link AP på farsans arbete.
Nästa gång blir det till att köpa från någon annan tillverkare.
May 23, 2001
Jag kör Netgear grejer och det fungerar utmärkt. Kör även med deras client NETGEAR WG511T Smart Configuration som fungerar utmärkt. Den är ju dessutom helt underbar att skriva i WEP nycklarna i. Har du valt 128 bitars kryptering både i klienten och på accesspunkten då?
2 Guest(s)