November 18, 2004
Hej. jag är en newby när det gäller nätverk i alla former och har nyss köpt mig en ny dator med windows xp på och nu tänkte jag flytta över en massa saker från gammla datorn min som har windows 2000 installerat , jag har satt upp mitt lilla nätverk med router ställt in tcp/ip protokollet och min gammla dator kan hitta nya datorn på nätverket men den nya kan inte hitta den gammla,
jag har kollat runt lite på olika forum o fåt det förklarat för mig att det är nåt med win2000 som spökar men inte hur jag skall komma förbi detta så jag beder u någon nätverks kunig guru att förbarma sig över mig och leda mig igenom denna mörka tid.... ja hjälpa mig med mit problem alltså !!! så snälla nån hjääälp!!
November 26, 2002
Jag skulle rekommendera att du sätter upp en FTP server på den ena datorn. Det är klart enklare och snabbare än att få windows fildelning att fungera. Dte finns en bra guide för detta på https://www.nordichardware.se/.....038;page=1 sen kör du bara FTP i internet explorer eller med t ex SmartFTP. Jag har gett upp windows instabila fildelning efter att ha lagt ner alldeles för mycket tid på det.
Du sparar både tid och gråa hår.
July 13, 2004
John_lz wrote: Jag har gett upp windows instabila fildelning efter att ha lagt ner alldeles för mycket tid på det.
Du sparar både tid och gråa hår.
Man har verkligen tröttnat på windows fildelning!!
Ontopic: Jag tycker du ska göra så som John_lz sa. Sätta upp en fin liten FTP på ena datorn och köra i IE på den andra. Bara för att göra det så enkelt som möjligt!
1 Guest(s)