June 14, 2004
Hejsan, har en WinXP pro dator som jag ska ha som webserver.
Och efterom webserven ska vara igång 24h/dygnet så skulle den kopplas in före min dator och sedan skulle min dator koppla upp igenom den. Men det att jag inte vet hur jag ska göra för att få min dator att bli uppkopplad igenom den där j'la XP burken.. så om någon kan hjälpa mig så blir jag väldigt glad.. 🙂
Paint skillz:
Edit#1:Sry men den vill inte funka med [img] tags.. >.<
Edit#2:WTF bilden vill ju inte ens funka när man länkar här.. >.<
Edit#3:Ok, Tryck på länken, så kommer det upp ett nytt fönster använd deta till att klistar in länken så ska bilden i alla fall komma fram.
June 14, 2004
RobB wrote: testa med att ställa in gateway till serverns första nic
Eh? Hur gör man deta? är inte så haj på nätvärk enu.. >.< [quote=CasO]du måste ju dela ut internet till dator nr #3....
Har testat deta men då säger den att ip 192.168.0.1(Dlink) redan finns och deta kommer orsaka problem.
sedan får jag upp ett medelande om att utedlningen av internet kune inte slutföras..
June 30, 2001
Din dator:
IP: 192.168.0.2
Nätmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1
Server:
IP: 192.168.0.1
Nätmask: 255.255.255.0
Detta ställer du in genom att högerklicka på mina nätverksplatser och välja egenskaper. Där högerklickar du på "anslutning till lokalt nätverk" och väljer egenskaper. Där går vidare till tcp/ip.
June 14, 2004
Hiho! Fixade problemet efter slåt ihop Mathias svar och CasO så funkar allt som det ska.. Nästan ..
Det är så att serven ska hosta en CS-server också som jag gärna skulle vilja kuna spela på.. Men det är så att jag hittar inte servern.. >.<
Det står server it not ....
har ingen anning om någon annan kan connecta till den. Men jag tror dom borde det eftersom jag har öppnat rätt port till d-linken för att ha en CS server. Så om någon vet hur man gör så skulle det spara mig flera timmars arbete.. 🙂 Har WinXP brandvägg om deta skulle vara något probelm(WinXP pro SP2)
1 Guest(s)