March 27, 2003
Routern är en Netgear WGT624.
Mot en dator med ett Netgearkort är hastigheten konstant hög (oavsett belastning).
Mot min laptop med inbyggt WLAN (Intel nått) är hastigheten hög (54 mbit/s) och utmärkt signal tills dess att jag börjar tanka tunga filer. Då går hastigheten ner till 1 mbit/s.... Signalstyrkan är fortfarande god....
Vad beror detta på?
April 29, 2003
Adam wrote: Men detta gäller ju bara mot min laptop, inte datorn med NG-kort...
jag har samma router och får ungefär 700kb/s mot sunet trådlöst, motför om jag kopplar direkt i uttaget (fiber bbb) så får jag 1150kb/s..
jag har kollat ALLA inställningar och har nu kopplat ur skiten eftersom jag inte tänkt förlora så pass mycket hastighet, drar hellre en TP lite snyggt i nån list.
March 27, 2003
Daevilb wrote: [quote=Adam]Men detta gäller ju bara mot min laptop, inte datorn med NG-kort...
jag har samma router och får ungefär 700kb/s mot sunet trådlöst, motför om jag kopplar direkt i uttaget (fiber bbb) så får jag 1150kb/s..
jag har kollat ALLA inställningar och har nu kopplat ur skiten eftersom jag inte tänkt förlora så pass mycket hastighet, drar hellre en TP lite snyggt i nån list.
Men det handlar ju inte om skillnaden WLAN vs. LAN. Det handlar om skillnaden mellan "Dator med inbyggt Intel-WiFi" vs. "Dator med Netgear G PCI kort".
(Ursäkta bump)
1 Guest(s)