September 1, 2002
Har en Linksys Wireless-G Broadband Router 54 Mbps 802.11g SpeedBooster.
Den har fungerat helt kanon tills för några dagar sedan då hastigheten börjat svaja (enbart WLAN).
Signalstyrkan är ständigt "Utmärkt" eller "väldigt stark". Men hastigheten varierar mellan 5 mbps - 54 mbps. I snitt ligger den runt 18-24 mbps.
Tidigare låg den ständigt på 54 mbps.
Någon som vet vad som står på? Hur kan det helt plötsligt bli såhär?
Har inte gjort något med den och den har inte flyttats någonting.
December 24, 2002
Dinos wrote: Har en Linksys Wireless-G Broadband Router 54 Mbps 802.11g SpeedBooster.
Den har fungerat helt kanon tills för några dagar sedan då hastigheten börjat svaja (enbart WLAN).Signalstyrkan är ständigt "Utmärkt" eller "väldigt stark". Men hastigheten varierar mellan 5 mbps - 54 mbps. I snitt ligger den runt 18-24 mbps.
Tidigare låg den ständigt på 54 mbps.Någon som vet vad som står på? Hur kan det helt plötsligt bli såhär?
18-24 mbps på ett 54 mbps nätverk låter i mina öron helt normalt eller till och med bra... kan inte tänka mig att du tidigare kommit upp i 54mbps.
Man brukar säga att man MAX kommer upp i ca hälften av den utlovade kapaciteten via wlan.
September 1, 2002
I sådant fall har nog rutan i windows ljugit, för den har tidigare konstant stått på 54mbit. (Och nu då 5 - 54).
Nåja, kanske är något uppdatering i windows som gjort att den visar mer exakt hur hastigheten är.
Men 5mbit som den varit nere i tycker jag är lite! Min laptop med WLAN står ca 5 m i från den trådlösa routern...
jonte_power wrote: [quote=Dinos]Har en Linksys Wireless-G Broadband Router 54 Mbps 802.11g SpeedBooster.
Den har fungerat helt kanon tills för några dagar sedan då hastigheten börjat svaja (enbart WLAN).Signalstyrkan är ständigt "Utmärkt" eller "väldigt stark". Men hastigheten varierar mellan 5 mbps - 54 mbps. I snitt ligger den runt 18-24 mbps.
Tidigare låg den ständigt på 54 mbps.Någon som vet vad som står på? Hur kan det helt plötsligt bli såhär?
18-24 mbps på ett 54 mbps nätverk låter i mina öron helt normalt eller till och med bra... kan inte tänka mig att du tidigare kommit upp i 54mbps.
Man brukar säga att man MAX kommer upp i ca hälften av den utlovade kapaciteten via wlan.
December 24, 2002
Dinos wrote: I sådant fall har nog rutan i windows ljugit, för den har tidigare konstant stått på 54mbit. (Och nu då 5 - 54).
Nåja, kanske är något uppdatering i windows som gjort att den visar mer exakt hur hastigheten är.
Men 5mbit som den varit nere i tycker jag är lite! Min laptop med WLAN står ca 5 m i från den trådlösa routern...[quote=jonte_power][quote=Dinos]Har en Linksys Wireless-G Broadband Router 54 Mbps 802.11g SpeedBooster.
Alltså på min dator står det att jag är ansluten i 1000Mbit/s MEN det betyder ju absolut inte att jag skickar i 1000Mbit/s mellan datorerna här hemma...
September 1, 2002
När man tankar inom nätverket så märker man väldigt väl när den kommer ner till 5 mbit jämtemot 40+.
Snorch wrote: Märker du av det själv eller har du bara råkat sett att den svajar lite?
Prova med att välja en fast hastighet och att den inte ska ändra så kanske det blir bättre..
1 Guest(s)