December 6, 2001
Hej har försökt fixa trådlöst nätverk mellan 2 laptops, kan fixa upp nätverket och sånt så båda datorerna kommer in på det (skapar nätverket på en dator och lägger in på den andra med USB).
Men när jag skall pinga den andra datorn eller på något sätt kontakta den går det inte, ändå tecken på att de har kontakt är att jag måste ha på den trådlösa nätverksanslutningen på den datorn som skapade det för att den andra datorn skall kunna ansluta
Någon som vet någon lösning? (att jag inte har trådlös router är för att det är i skolan, jag och en kompis vill fixa trådlöst nätverk mellan våra datorer)
just det, vi är med i en domän i skolan, kan det bero på detta? fast jag stänger ner det andra nätverket och kör bara trådlöst när jag försöker fixa mellan mig och min kompis
May 29, 2001
p_webb wrote: Läste någonstans att det skall gå, med typ ADhoc(?) eller nått, men hittade tyvärr inte fakta om det.
Dator 1:
Ip: 192.168.0.11
nätmask: 255.255.255.0
gateway: 192.168.0.12Dator 2:
Ip: 192.168.0.12
nätmask: 255.255.255.0
gateway: 192.168.0.11
Jaha trodde ni redan körde ad-hoc, du måste ställa trådlösa nätverkskorten på båda maskinerna i ad-hoc läge. Kolla om du hittar någon manual för hur du ska göra hos tillverkaren av korten.
1 Guest(s)