February 4, 2002
Hello, har kollat runder i forumet utan att hitta nåt liknande.
Kör WLAN med Netgears WGR614GE router (54mbit). Vid överföring mellan datorer eller laddning från internet så är det lite segare än önskat. Körde TPtest å fick 5.5 ner över TCP/IP å 20mbit över UDP. Har 24mbit.
WAN kortet i min bärbara går på 10%...? Dock om jag startar flera nedladdningar å samtidigt för över mellan datorerna så ökar den upp till 50%.
Verkar nästan som det nånstans begränsar hastigheten per anslutning till 1/10 av max. UDP går ju snabbt? Nån som har nån ide om hur man kan fixa detta?
February 4, 2002
Jo de e iofs sant.
Men var tror du felet ligger? Jag tror ju routern har en högre throughput än 5.5mbit, vilket iofs bevisas när man startar flera nedladdningar samtidigt och hastigheten höjs.
Så det bör ju vara någon inställning för antingen wkortet i min bärbara eller i routern?
March 10, 2003
Testa koppla förbi routern tillfälligt och kör TPtest. Testa sedan med Routern och kabel.
Så kan du se var problemet ligger och var du skall sätta in resurser på felsökning.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)