June 7, 2004
Hejsan!
Kommer flytta till Villa snart och bara få adls 8/1 vilker suger. Har idag 100/100. Men sen ligger hyreslägenheterna bara 500m ifrån nya stället. Tänkte man kunde koppla något där emellan?
Frågan då vad exakt kommer jag behöva?
Ska vara så snabbt som möjligt men gärna inte kosta skjortan.
/Daniel.J
May 19, 2004
Vad har hyreslägenheterna för uppkoppling då? Tänk på att du inte kommer få så hög bandbredd om du kör med lagliga grejjer, plus att det är högre ping över wlan. 20mbit kan du eventuellt få ut med riktantenn, men räkna inte med det. ev måste du köra på 802.11a för att slippa störningar.
June 7, 2004
Kriller wrote: Vad har hyreslägenheterna för uppkoppling då? Tänk på att du inte kommer få så hög bandbredd om du kör med lagliga grejjer, plus att det är högre ping över wlan. 20mbit kan du eventuellt få ut med riktantenn, men räkna inte med det. ev måste du köra på 802.11a för att slippa störningar.
Hyreslägenheten har 100/100.
Lagliga grejer?
Har sett antenner som ska ge 54mbs på 4000 meter.
September 3, 2001
inte mkt att komma med och du kanske redan har läst detta, men det kan hjälpa:
http://www.64bits.se/forum/vie.....hp?t=62402
lycka till 🙂
June 7, 2004
Kame_boy wrote: inte mkt att komma med och du kanske redan har läst detta, men det kan hjälpa:
http://www.64bits.se/forum/vie.....hp?t=62402
lycka till 🙂
Lite klokare men inte lösningen 🙂
May 19, 2004
geronimo wrote:
Hyreslägenheten har 100/100.Lagliga grejer?
Då lär du ju tjärna på att köra wlan, men eftersom det är trådlöst 54mbit så blir den faktiskta överföringshastigheten ~50% av det, sen ytterligare lite långsammare pga andra grejer jag inte orkar gå in på. Men bra grejjer kan du om du ha tur få upp det i 24-25mbit, men då får du såklart endast köra punkt till punkt.
June 7, 2004
Kriller wrote: [quote=geronimo] Hyreslägenheten har 100/100.
Lagliga grejer?
Då lär du ju tjärna på att köra wlan, men eftersom det är trådlöst 54mbit så blir den faktiskta överföringshastigheten ~50% av det, sen ytterligare lite långsammare pga andra grejer jag inte orkar gå in på. Men bra grejjer kan du om du ha tur få upp det i 24-25mbit, men då får du såklart endast köra punkt till punkt.
Har sett prylar som ska klara 540mbps trådlöst och även 128? Men inte på längre avstånd kanske?
2 Guest(s)