November 29, 2001
sökte efter en matrix trailer i HDTV format på DC nyss efter tips på forumet
laddade ner hela skiten till HDn i 800kb/s
det jävliga är att jag bara har 2 mbit 😀
och det gick verkligen i den hastigheten också, filmen rasslade ner innan jag han veta ordet av
andra gången det händer mig nu
så bevisligen kan det levereras mer bandbredd till mig, om bara slöa telia snabbar sig med sin 8 mbittjänst nu så...
edit: WTF!!!
laddade precis ner trailer för reloaded också den i HDTV format
nu fick jag 2.3 mbyte/s
alltså det ska ju inte ens ADSL klara av rent teoretiskt och dessutomska mitt modem bara klara 10 mbit
men filmen ligger på min HD och det tog typ lika lång tid att ladda ner den som att skriva det här inlägget
vad händer med världen
mitt modem har knarkat..? 😕
September 15, 2002
Jag har också haft väldigt snabba nerladdningar enligt vissa program men enligt DU Meter så var det inom hastighets begränsningen.
Samma med DC++, om jag laddar flera saker samtidigt så om man adderar kb/s hos de olika sakerna så blir de ibland betydligt högre än summan som visas under.
EDIT: Telia 2000
October 20, 2002
Det är en väldig väldig skillnad på visuell och reell hastighet. Det du ser på skärmen stämmar i 99% aldrig med den riktiga hastigheten.
Sätt upp en QoS-router framför din dator, och så testar du.
Att man kan tanka ner i 800kB/s med ett 2000-abb är inga större problem, det som blockerar en i atm gällande hastighet är inloggningen hos operatören, blir nåt galet så kan spärren tappas och du tar vad linan/modemet/utrustningen klarar av.
Kan jämföras med vissa äldre BBB-prylar som är installerade, som man kan leka lite med för att slå om den att leverera serviceports på alla anslutna, d.v.s 100mbit+, detta vet dock bbb om och dom scannar igen sina prylar med jämna mellanrum 🙂
March 19, 2003
Decibel wrote: Det är en väldig väldig skillnad på visuell och reell hastighet. Det du ser på skärmen stämmar i 99% aldrig med den riktiga hastigheten.
Sätt upp en QoS-router framför din dator, och så testar du.Att man kan tanka ner i 800kB/s med ett 2000-abb är inga större problem, det som blockerar en i atm gällande hastighet är inloggningen hos operatören, blir nåt galet så kan spärren tappas och du tar vad linan/modemet/utrustningen klarar av.
Kan jämföras med vissa äldre BBB-prylar som är installerade, som man kan leka lite med för att slå om den att leverera serviceports på alla anslutna, d.v.s 100mbit+, detta vet dock bbb om och dom scannar igen sina prylar med jämna mellanrum 🙂
Tha G33k has spokend.
eller nått.
Vad gör BBB åt de problemet då? ställer tillbaka eller stänger av en?
På cabelmodem så brukar de ladda ner en cfg från leverantören som bestämmer vilken hastighet osv man ska få, trodde de var liknande med adsl men icke 😀
Vad är speeden som BBB levererar till ett vanligt hus? backbonen eller va man säger.
2 Guest(s)