May 17, 2010
Har den senaste veckan märkt att 360n tappar anslutningen till det trådlösa nätverket mitt under spelande. Jag märkte dock att även datorns nätverk var borta just vid någon enstaka gång. Men oftast så är det bara 360n som tappar anslutningen medans anslutningen på datorn är ok. Har fiber 100/10 från Telia och deras Thomson router. Har funderat på och ringa Telia för det känns som det är något fel på linjen.
Men om jag skulle köra 360n med kabel, är det då en switch eller router jag behöver? Jag måste ha Thomson fördelaren där fibern går in i lägenheten. Därifrån går sedan en redan färdigdragen kabel till vardagsrummet så jag har fiber i vardagsrummet med. Dock måste jag då använda antingen en switch eller router eftersom jag även har Telia Digital-TV. Går Telia Digital-TV att använda via en switch/router?
Förr var det ju så att Telia digital-tv var tvungen o sitta i en viss port i bredbandsmodemet. Nu har jag ju Thomson fördelaren och den senaste digitalboxen.
Alltså, funkar det och köra både 360 och digital-tv genom en switch eller router? (Beroende på vilket jag behöver) Som det är nu är den fördragna kabeln till vardagsrummet kopplad direkt till digitalboxen.
Hoppas ni förstår mitt dilemma.
1 Guest(s)