October 22, 2002
Jag installerade Windows XP på min dator och installerade då nätverk och allt vad det hört till. Vi har delat internet med en router, en D-link 704, som har fungerat jättebra!
Problemet är inte att internet inte fungerar, utan att nätverket mellan datorerna som är inkopplade inte kan kommunicera normalt.
Det tar för det första ca: en kvart att titta vad de andra har i sina datorer, och de andra tar sig inte alls in på min dator.
Är detta ett känt fel, för jag har hört andra som har det problemet också. Jag installerade om Windows för ett tag sedan, och då fungerade nätverksbläddringen fint, men nu efter ca: 3 dagar har gett upp igen.
Vi har löst det med en FTP, men det ska jag väl inte måsta ha? Hjälp mig.
October 22, 2002
ja.. det är en dator som kör med Windows ME, en datorn med Windows 2000 och en datorn med just XP.
Det som är det stygga är att det fungerar bara finfint när man just installerat om windows, men ger sig efter ca: 3 dagar.
Jag vill inte påstå att det är någon spärr med tiden, men det är just så fult att det har varit 3 dagar 2 gånger i rad!
December 29, 2000
July 28, 2001
Kör winXP på 3 burkar & winME på en burk & dom har inga problem att hitta varandra, bara dom har samma arbetsgrupps namn!!
Har för mig att winME automatiskt namnger arbetsgruppen namnet MSHOME & i winXP blir det workgroup eller arbetsgrupp...
Men som sagt kommunikationen mellan XP & ME fungerar helt perfekt!!
Jag kallar alltid arbetsgruppen för MSHOME!!
October 22, 2002
GRiDLoK wrote: Tja..misstänker att det är WinME som är problemet. Har själv haft problem med att hitta andra datorer med Win9x/ME
Var på seminarie förra veckan med bl a Citrix o Microsoft...
MS killen nämde i förbigående att enda bra med WinME var uppdateringsfunktionen;))
/GRiDDE
Då har vi problemet där, att WinME burken hittar WinXP burken gallant!
Det är så med Alla datorer i mitt nätverk.. det är BARA WinXP burken som inte kan segla på andra datorer. Det tar ca: en kvart att "ta sig in" i den andra datorn. T.ex om ME burken delat ut "Hårddisk_1" så ser jag det, jag klickar på den, det tar en kvart, sen är jag inne i den.
November 4, 2001
Jag har samma problem... Jag sitter med XP på min dator. Och det tar verkligen flera minuter bara å visa en mapp på nätverket...
För mig spelar det ingen roll vad de andra har för OS, det går lika långsamt ändå. Det är samma sak om man ska försöka använda den inbyggda FTP funktionen i IE. Allt tar evigheter.
De flesta jag känner har samma problem med just XP. Nä, tacka vet jag 2000 där funkade iaf den delen bra...
April 1, 2001
Inte mycket att göra åt förutom att ge f** i MS network delningen om man inte bara kör 2000/XP på datorerna. Kör FTP istället, mycket bättre.
Filesharing funktionen i 2000 och XP (främst i 2000) är till för domännätverk så att man enkelt kan bestämma vilka användare som ska ha vilken tillgång osv...
May 31, 2002
prova detta alla ni som har problem med fördröjning i nätverket
http://www.tweakxp.com/tweakxp.....asp?id=526
1 Guest(s)