October 26, 2002
daEmp wrote: Beror helt och hållet på vad du ska anända det till.(om du laddar ner mycket eller bara surfar runt lite då och då). Själv sitter jag på 0.5 så om jag fick 2.5 skulle jag varit glad =)
Skulle jag haft samma erbjudande som du skulle jag lugnt gått över till BBB
vadå kan inte du få BBB ADSL???
asså jag laddar ner gasnak mycket...men frågan är om det är om jag har nån nytta av det i DC eftersom man är så beroende av andra
September 26, 2003
Hej!
På nätet är man idag allt för begränsad av kapaciteten på andra servrar och datorer vilket drar ner prestandan om man sitter ned vid allt för snabba uppkopplingar. Jag har själv provat att anbända 10Mbit/s och märkte nästan ingen skillnad vid nedladdningar och surfning. Kanske bara 10-20% snabbare ibland. Xstream räcker gott och väl vad avser download. Har du dock för avsikt att skicka mycket data ifrån dig(Uppload) då är prestandaskillnaden naturligtvis påtagbar.
June 23, 2002
chippen wrote: jag har xstream nu och det kostar 449 kr /månad och går i 2.5 mbit
tycker ni att det är värt att byta till BBB adsl för 1500 kr som kostar 399kr/månad och kommer upp i ca 8-9 mbit
Ja klart du ska byta om du är beredd att vara utan internet ett antal veckor. Om du ska ha det på samma telefonlina som du har Bostream nu.
Annars är ju Bostream Scream ett alternativ så slipper du vara utan internet i flera veckor.
July 14, 2003
chippen wrote: jag har xstream nu och det kostar 449 kr /månad och går i 2.5 mbit
tycker ni att det är värt att byta till BBB adsl för 1500 kr som kostar 399kr/månad och kommer upp i ca 8-9 mbit
Jag har också fått erbjudandet och jag slog till...
Sitter nu med ComHem 1Mbit!
1Mbit ner och 200kb ner =(
Plus att du får ju tillgång till det lokala nätet vilket har en kapacitet på 1Gbit...
1 Guest(s)