May 23, 2003
Callister wrote: http://www.bostream.com/page.p.....xt=private :bok:
Yepp, intresseamnälde sig, slippa felia blir najs 🙂
July 27, 2002
AGP wrote: Det roliga med nätverkskort är ju att de antingen kör i 10mbit eller i 100mbit. Det betyder alltså att det inte kan köra i 26mbit. Så även om man bor 1 meter ifrån telestationen så kan man inte gluffsa i sig hela kakan om man sitter på en dator. Det märks inte förrän man kopplar in bredbandet till två eller tre datorer.
heh va? :cy:
May 15, 2003
Callister wrote: [quote=AGP]Det roliga med nätverkskort är ju att de antingen kör i 10mbit eller i 100mbit. Det betyder alltså att det inte kan köra i 26mbit. Så även om man bor 1 meter ifrån telestationen så kan man inte gluffsa i sig hela kakan om man sitter på en dator. Det märks inte förrän man kopplar in bredbandet till två eller tre datorer.
Jag menar att även om du har 26mbit så kommer du bara kunnna ladda ner/ladda upp i 10mbit eftersom nätverkskorten idag kan antingen köra 10mvit hastigheter, 100mbit, eller 1000mbit. Och eftersom du varken har (eler kommer få) 100 eller 1000mbits bredband så kommer du alltså att ladda ner och ladda upp i 10mbit och inte mer. Dock finns det nya tekniker för att köra dubbel hastighet (har jag för mig, inte säker och rätta mig gärna) och då kan du ladda ner i 20mbit men fortfarande inte i 26mbit.
February 12, 2003
AGP wrote: [quote=Callister][quote=AGP]Det roliga med nätverkskort är ju att de antingen kör i 10mbit eller i 100mbit. Det betyder alltså att det inte kan köra i 26mbit. Så även om man bor 1 meter ifrån telestationen så kan man inte gluffsa i sig hela kakan om man sitter på en dator. Det märks inte förrän man kopplar in bredbandet till två eller tre datorer.
Jag menar att även om du har 26mbit så kommer du bara kunnna ladda ner/ladda upp i 10mbit eftersom nätverkskorten idag kan antingen köra 10mvit hastigheter, 100mbit, eller 1000mbit. Och eftersom du varken har (eler kommer få) 100 eller 1000mbits bredband så kommer du alltså att ladda ner och ladda upp i 10mbit och inte mer. Dock finns det nya tekniker för att köra dubbel hastighet (har jag för mig, inte säker och rätta mig gärna) och då kan du ladda ner i 20mbit men fortfarande inte i 26mbit.
Då funkar ju inget bredband...
Hur funkar det med 0.5 och 2.5Mb uppkopplingarna??
har du ett 0.5Mb nätkort??
Klart att ett 100Mb kort klarar att ladda ner i lägre hastighet...
April 26, 2003
AGP wrote: [quote=Callister][quote=AGP]Det roliga med nätverkskort är ju att de antingen kör i 10mbit eller i 100mbit. Det betyder alltså att det inte kan köra i 26mbit. Så även om man bor 1 meter ifrån telestationen så kan man inte gluffsa i sig hela kakan om man sitter på en dator. Det märks inte förrän man kopplar in bredbandet till två eller tre datorer.
hur funkar det då med att man har 2.5mbit? 100mbit nätverkskort innebär en hastig het från det minsta upp till 100mbit alltså så är 26mbit helt troligt, annars skulle de inte lansera tjänsten.
1 Guest(s)