June 28, 2001
weeeeeeeeeeeeeeeeeeeehahahahahahaha
sweeeeeeeet,
BBB ska ju lansera en dsl tjänst som jag har för mig var i samma hastighet + att man kunde ringa med den, och det är ju fan mkt billagare än att ha bostream isp och felia telefön.
ska skriva in alla mina grannar på intresseanmellan oxå
October 4, 2002
AGP wrote: [quote=Callister][quote=AGP]Det roliga med nätverkskort är ju att de antingen kör i 10mbit eller i 100mbit. Det betyder alltså att det inte kan köra i 26mbit. Så även om man bor 1 meter ifrån telestationen så kan man inte gluffsa i sig hela kakan om man sitter på en dator. Det märks inte förrän man kopplar in bredbandet till två eller tre datorer.
heh va? :cy:
Jag menar att även om du har 26mbit så kommer du bara kunnna ladda ner/ladda upp i 10mbit eftersom nätverkskorten idag kan antingen köra 10mvit hastigheter, 100mbit, eller 1000mbit. Och eftersom du varken har (eler kommer få) 100 eller 1000mbits bredband så kommer du alltså att ladda ner och ladda upp i 10mbit och inte mer. Dock finns det nya tekniker för att köra dubbel hastighet (har jag för mig, inte säker och rätta mig gärna) och då kan du ladda ner i 20mbit men fortfarande inte i 26mbit.
Det var det dummaste jag har hört på ett bra tag!
June 3, 2001
http://stationfinder.han.telia...../start.asp
Här kan man kolla om man kan få bostreams 26mbps..
Men jag har inte räknat ut hur många meter det är mellan stationen och huset..
Fattar faen inte hur man ser det 😮
June 28, 2001
^^ detta diskuteras i https://www.nordichardware.se/.....hp?t=54064.
October 7, 2002
Bostream wrote: Leverans kan påbörjas omedelbart i Stockholm och Göteborg
Först ut är centrala Stockholm och Göteborg där Bostream kan påbörja leveransen av den nya bredbandsprodukten omedelbart till cirka 100 000 hushåll. Inom två-tre månader öppnas ytterligare telestationer i Stockholm, Göteborg och Malmö och Bostream planerar att hela 830 000 hushåll ska få tillgång till scream. Under hösten planerar Bostream att ansluta ännu fler orter och Bostream planerar att kunna leverera scream till cirka en och en halv miljon hushåll runt om i Sverige.
Själv bor man 3km ifrån telestationen i Västerort(utanför Sthlm..), jag tror att jag ska vänta ett tag och se vad som händer. I och med att Bostream har sagt att de ska optimera så att de inom 1km kan få 26mbit/s(i augusti har jag för mig..) och det som är markerat i citatet ovan..
1 Guest(s)